مراسم «شب عاشورا» جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ بهبهان؛ تداوم بازداشت علیرضا حبیبی فر در زندان بهبهان

دوشنبه, 17ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – علیرضا حبیبی فر، مداح ساکن بهبهان با گذشت هشت روز از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان بهبهان در بازداشت بسر می‌برد. آقای حبیبی فر روز دوشنبه ۱۰ شهریور توسط نیروهای اداره اطلاعات بهبهان بازداشت و ساعاتی بعد پس از صدور قرار بازداشت موقت به زندان بهبهان منتقل شد. علیرضا حبیبی فر پیشتر در جریان مراسم «شب عاشورا» که شب شنبه ۸ شهریور امسال در بهبهان برگزار شد، همراه با تعداد دیگری از جوانان ساکن این شهر یاد فرزاد انصاری فر، مهرداد دشتی نیا و محمود دشتی نیا، دوستان هم‌محله‌ای خود و سه تن از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، علیرضا حبیبی فر، مداح ساکن بهبهان با گذشت هشت روز از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان بهبهان در بازداشت بسر می‌برد.

پرونده آقای حبیبی فر در شعبه ۵ دادیاری بهبهان به ریاست قاضی طاهری نیا مورد بررسی قرار گرفته است. در جریان جلسه بازپرسی قاضی طاهری نیا از آقای حبیبی فر پرسیده که چرا در نوحه شب عاشورا از اسامی جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ استفاده کرده است”.

علیرضا حبیبی فر صبح روز دوشنبه ۱۰ شهریورماه همراه با محمدحسین صفرپور مسئول حسینه منطقه اسلام آباد سنگبری بهبهان توسط نیروهای وزارت اطلاعات در این شهر بازداشت و به بازداشتگاه پلیس انتظامی شهرستان بهبهان منتقل شدند. محمدحسین صفرپور ساعتی بعد آزاد شد و آقای حبیبی فر پس از صدور قرار بازداشت موقت به زندان منتقل شد.

بازداشت این شهروند به دلیل برگزاری مراسم «شب عاشورا» که شب شنبه ۸ شهریور ۹۹ در منطقه اسلام آباد سنگبری بهبهان برگزار شد، صورت گرفت. در جریان این مراسم جمعی از جوانان ساکن شهرستان بهبهان یاد دوستان هم‌محله‌ای خود فرزاد انصاری فر، مهرداد دشتی نیا و محمود دشتی نیا، سه تن از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ را گرامی داشتند.

یک منبع مطلع پیشتر در خصوص بازداشت این شهروندان به هرانا گفت: “نام بردن از افرادی که در طول سال در شهر بهبهان به دلایل مختلف جان خود را از دست می‌دهند در جریان مراسمات مذهبی یک رسم محلی و معمول است اما این افراد روز دوشنبه ۱۰ شهریور پس از احضار به این نهاد امنیتی توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شدند”.

علیرضا حبیبی فر، متاهل، حدودا ۳۵ ساله، مداح و شهروند ساکن بهبهان است.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در میدان بانک ملی بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.

تیرماه امسال نیز در پی فراخوان‌هایی برای حضور مردم در تجمعات اعتراضی در تاریخ ۲۶ تیرماه چند شهر کشور شاهد حضور سنگین نیروهای نظامی و امنیتی بودند. بهبهان ازجمله شهرهایی بود که معترضان به خیابان آمدند و به دنبال آن حدود ۴۰ شهروند توسط نهادهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.