بریتانیا طرح اتهامات جدید علیه نازنین زاغری را «غیرقابل قبول» خواند

چهارشنبه, 19ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

نازنین زاغری-رتکلیف روز ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران در فرودگاه توسط سپاه پاسداران بازداشت شد

بریتانیا تفهیم اتهام جدید دادگاه انقلاب به نازنین زاغری-رتکلیف، شهروند دوتابعیتی ایرانی – بریتانیایی و کارمند بنیاد خیریه تامسون رویترز، را «غیرقابل قبول» دانست.

یکی سخنگویان وزارت خارجه بریتانیا روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور در ای‌میلی به خبرگزاری رویترز نوشت: «اقدام ایران در طرح اتهامات جدید علیه نازنین زاغری – رتکلیف غیرقابل دفاع و غیرقابل قبول است. ما همواره تصریح کرده‌ایم که او نباید به زندان بازگردانده شود».

ساعاتی پیش از این واکنش، خبرگزاری صداوسیما از احضار خانم زاغری به دادگاه انقلاب برای ابلاغ کیفرخواستی جدید خبر داده بود حال آن‌که شش ماه بیشتر به پایان دوران محکومیت او باقی نمانده است.

این خبرگزاری به‌نقل از «یک منبع آگاه» نوشت خانم زاغری و وکیلش صبح روز سه‌شنبه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شدند و کیفرخواست پرونده‌ای جدید به آن‌ها ابلاغ شد. جزئیات این کیفرخواست اما هنوز مشخص نیست.

در این حال بنیاد تامسون رویترز این اقدام ایران را به شدت محکوم کرد و از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، خواست که با مداخله جلوی آن را بگیرد.

نازنین زاغری – رتکلیف از سال ۱۳۹۵ به ‌اتهام «تلاش برای براندازی نرم» در ایران زندانی است، رخدادی که به تنش در روابط لندن و تهران منجر شده است.

او به دنبال شیوع بیماری همه‌گیر کرونا ۲۷ اسفند پارسال به قید وثیقه از زندان اوین به مرخصی رفت. مرخصی وی با پابند الکترونیکی تاکنون چند بار تمدید شده و اجازه ندارد از محدوده ۳۰۰ متری خانه پدر و مادرش دورتر برود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.