نوید افکاری اعدام شد

شنبه, 22ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

حسن یونسی، وکیل نوید افکاری، در توییتی نوشت از دادگستری شیراز به خانواده افکاری اطلاع داده‌اند که حکم اعدام فرزندشان صبح شنبه اجرا شده است.

رییس کل دادگستری استان فارس با تایید این خبر گفت: «حکم اعدام نوید افکاری پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول اجرا شده است.»

در نخستین واکنش بین‌المللی به اجرای این حکم، وزارت خارجه اسرائیل در صفحه توییتر خود نوشت: «جمهوری اسلامی با اعدام نوید افکاری بار دیگر ثابت کرد چیزی بیش از یک حکومت قاتل و جنایتکار نیست.»

دادگاه نوید افکاری که پس از اعتراضات مرداد سال ۹۷ در شیراز بازداشت شده را به قتل حسین ترکمان، کارمند حراست آبفای شیراز، متهم کرده بود.

 

به گفته حسن یونسی، وکیل نوید افکاری، تنها مستندات دادگاه درباره اتهام قتل اعترافات نوید افکاری است. نوید افکاری اعلام کرده بود این اعترافات تحت شکنجه گرفته شده است.

تلویزیون ایران با استناد به سخنان حمیدرضا جمشیدی اردکانی، وکیل سابق نوید افکاری، شکنجه او را رد کرده‌اند.

با این حال بر اساس اسناد منتشر شده نوید افکاری از این وکیل در حین مراحل دادرسی شکایت و او را برکنارکرده بود.

نیروهای امنیتی پنجشنبه شب هفته گذشته نوید، حبیب و وحید افکاری را کتک زده‌‌ و بندهای سابق به مکان دیگری منتقل کردند.

نوید افکاری در تماس تلفنی اعلام کرد که مورد ضرب و شتم قرار گرفته اما مسئولان زندان از تحویل برگه شکایت او و درخواست برای معاینه توسط پزشکی قانونی خودداری کردند.

صدور حکم اعدام برای نوید افکاری واکنش‌های گسترده ای به دنبال داشت. در روزهای گذشته تعدادی از کشتی‌گیران از کشورهای مختلف جهان خواستار جلوگیری از اعدام نوید افکاری شده‌اند.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به این حکم در توییتی با تاکید بر اینکه او و دیگر معترضان به گرانی و تورم اعتراض داشتند، از رهبران جمهوری اسلامی خواست که نوید افکاری را اعدام نکنند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.