پومپئو: اعدام نوید افکاری اقدامی بی‌رحمانه و رذیلانه بود

یکشنبه, 23ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعدام نوید افکاری، این اقدام جمهوری اسلامی را «بی‌رحمانه و رذیلانه» توصیف کرد.

وی شنبه با انتشار توئیتی گفت «ما این اقدام را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم».

نوید افکاری نایب قهرمان نوجوانان ایران که در پی اعتراضات مرداد ۹۷ بازداشت شد، به اتهام قتل یک مامور امنیتی به دو بار اعدام، شش سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که این حکم به رغم مخالفت‌های داخلی و بین‌المللی بامداد شنبه اجرا شد.

آقای پومپئو در توییتی نوشت که اعدام نوید افکاری حتی طبق «ضوابط نفرت‌انگیز» رژیم ایران نیز «تجاوز به کرامت انسانی» محسوب می‌شود.

وی سپس تاکید کرد که صدای مردم ایران خاموش نخواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در خاتمه نوشت که امروز ما در کنار خانواده نوید افکاری و همه ایرانیان، در غم مرگ وی به دستان بی‌رحم و ظالم رژیم هستیم و «زندگی و مرگ وی هرگز فراموش نخواهد شد».

برادران افکاری در روزهای گذشته با انتشار چند فایل صوتی گفته بودند که اعترافاتی که در طول دوران بازداشت برای اقرار به مشارکت در قتل یک مامور امنیتی از آنها گرفته شده، زیر فشار مداوم شکنجه بوده است.

مادر این سه برادر نیز در یک پیام ویدئویی خود تاکید کرد که پسرانش شکنجه شده‌اند تا علیه همدیگر شهادت بدهند و حتی یکی از آنها تحت فشار فیزیکی و روحی در زندان دست به خودکشی زده است.

حسن یونسی، وکیل نوید افکاری، پیش از این گفته بود ویدئوی دوربین مداربسته که دادگاه بر اساس آن می‌گوید نوید افکاری قتل را انجام داده، «مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است».

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.