اخراج محیط‌بان خوزستانی منتقد مالچ پاشی

دوشنبه, 24ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

استان‌وایر– اخراج محیط بان خوزستانی منتقد مالچ پاشی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، واکنش‌های بسیاری را در میان فعالان محیط زیست به دنبال داشته است.

سیدباقر موسوی محیط بان مشهور شهرستان دشت آزادگان و کنشگر محیط زیست، در صفحه اینستاگرام خود نامه اخراجش را منتشر کرده است.

موسوی که بیش از ۷۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد، اولین کسی است که وجود گونه شاخص آهوی میشداغ را با تصویربرداری اثبات کرد.

این محیط‌بان برای نخستین بار نسبت به مالچ پاشی نفتی در منطقه حفاظت شده میشداغ (به زبان محلی مشداخ) و زیستگاه‌های دشت آزادگان اعتراض کرده بود.

زمین خواری در منطقه حفاظت شده میشداغ، آبگیری تالاب هورالعظیم و عکاسی از گونه‌های منحصربفرد گیاهی و جانوری از جمله فعالیت‌های شاخص وی بوده است.

فعالان محیط زیست خوزستان اخراج این محیط بان را به دلیل انتقادهای وی در فضای مجازی به ویژه اعتراض مستمر به مالچ پاشی می‌دانند که در اواخر سال گذشته در زیستگاه دشت آزادگان انجام شده بود.

اما در نامه اخراج این محیط بان، عدم رعایت ضوابط و مقررات اداری، عدم رعایت نظم و انضباط اداری، غیبت غیرموجه به صورت متناوب و متوالی، سرپیچی از دستورات مقام مافوق در حدود وظایف اداری، ترک خدمت در خلال ساعت موظف اداری و کم کاری یا سهل انگاری در انجام وظایف محول، مطرح شده است.

محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان هم گفته «اعتقاد ما این است که این محیط بان ضوابط و مقررات اداری را رعایت نکرده و به همین دلیل ادامه همکاری به او داده نشده است.»

اشرفی افزوده «موسوی  در محل کار حضور نمی‌یافت و آتش به اختیار بود که هر زمان دلش می‌خواهد در منطقه تردد کند.»

سیدباقر موسوی محیط بان دشت آزادگان اما معتقد است اخراجش بابت اعتراض به مالچ پاشی نفتی در زیستگاه‌های باارزش این شهرستان بوده است.

وی افزوده «حقوق من از اسفند ماه قطع شده، بعد از چهار ماه تذکری به من داده شد و اکنون نامه اخراج را ابلاغ کرده‌اند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.