اتحادیه اروپا به شدت از اعدام نوید افکاری انتقاد کرد

دوشنبه, 24ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

در ادامه واکنش‌ها به اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، اتحادیه اروپا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای با محکومیت شدید این اقدام گفت با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در این باره از طرق مختلف صحبت خواهد کرد.

در این بیانیه بر مخالفت اتحادیه اروپا با اجرای حکم اعدام در هر شکل و شرایطی تأکید و گفته شده است که حقوق بشر موضوع محوری مذاکرات با ایران است.

نوید افکاری نایب قهرمان نوجوانان ایران در پی اعتراضات مرداد ۹۷ بازداشت و به قتل یک مامور امنیتی متهم و به اعدام محکوم شد. او و خانواده‌اش اما به دفعات عنوان کردند اعترافاتی که در طول دوران بازداشت برای اقرار به مشارکت در قتل یک مامور امنیتی از آنها گرفته شده، زیر فشار مداوم شکنجه بوده است.

وزارت خارجه فرانسه روز یکشنبه ۲۳ شهریور در بیانیه‌ای بر پایبندی خود به حق آزادی بیان و آزادی اعتراض مسالمت‌آمیز و همچنین حق برخورداری همگان از یک دادگاه منصفانه تاکید کرد و گفت که بر این اساس اعدام آقای افکاری را محکوم می‌کند.

از سویی سفارت آلمان در تهران نیز روز یکشنبه در توئیتی اعدام نوید افکاری را غیرقابل پذیرش خواند و آن را شیوه‌ای برای «خاموش کردن صداهای مخالف» در ایران دانست.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. اتحادیه اروپا و خصوصاً کشورهای آلمان و فرانسه و انگلیس همدست حکومت داعشیعه در کشتن نوید افکاری و جوانان ایران هستند●