صعود دوباره مبتلایان روزانه کرونا/ مرگ ۱۴۴ تن طی شبانه روز گذشته، شناسایی ۳۰۴۹ بیمار مبتلای جدید

جمعه, 28ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا جان باختند و ۳۰۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

به گزارش روز جمعه، ۲۸ شهریور، در خبرگزاری ایرنا، سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، افزود با احتساب آمار جدید، شمار قربانیان و مبتلایان کرونا در ایران، به ترتیب به ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر و ۴۱۶ هزار و ۱۹۸ تن رسیده است.

به گفته وی، از میان مبتلایان جدید، ۱۵۹۳ نفر در بیمارستان‌های کشور بستری شدند و ۳۸۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران با وجود تردیدهای جدی از سوی منابع مستقل درباره درستی آمار دولتی، همچنان به صورت روزانه، شمار مبتلایان و قربانیان را اعلام می‌کنند.

همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها میزان مراجعات به مراکز درمانی افزایش یافته و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تهران نیز نسبت به بروز فاجعه انسانی در آبان‌ماه هشدار داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در عین حال اعلام کرد که ۲۸ استان ایران همچنان در وضعیت قرمز یا زرد کرونا قرار دارند.

بر اساس این گزارش، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

از: رادیو فردا

*****

کرونا در ایران؛ معاون وزیر بهداشت: همه کشور در وضعیت قرمز است

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران گفته است که “دیگر رنگ‌بندی” مناطق کشور برای تعیین میزان ابتلا به کرونا “معنایی ندارد” و “نارنجی و زرد نداریم، کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد”.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای حریرچی در یک گفتگوی تلویزیونی گفته است که آمار کشته‌های ویروس کرونا در ایران “به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید.”

به گفته وی “درصورت استفاده ۹۵ درصدی از ماسک و کاهش ۵۰ درصدی ترددها میزان مرگ کاهش خواهد یافت.”

عباسعلی درستی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفته است که در حال حاضر “۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار” داشته و “تعداد مبتلایان و فوتی‌ها طی روزهای اخیر افزایش یافته است”.

آقای درستی همچنین گفته است که “قطعا طی روزهای آتی در مدارس موارد مثبت کرونا مشاهده خواهد شد”.

توضیح ویدئو،

معاون وزیر بهداشت می‌گوید: وضعیت، در بعضی استان‌ها ‘شبه انفجاری’ است

به گفته وی “با وجود رعایت هفتاد درصدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، اتفاقات هفته‌های گذشته از جمله افزایش مسافرت‌ها به استان، عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی مردم در روزهای گذشته و حوادث مرتبط با قهرمانی تراکتور دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا” در استان آذربایجان غربی بوده است.

در همین حال وزارت بهداشت ایران امروز اعلام کرد که ۱۴۴ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر آمار دولتی در شبانه‌روز گذشته همچنین ۳ هزار و ۴۹ مبتلای جدید شناسایی و آمار کل مبتلایان در ایران را به ۴۱۶ هزار و ۱۹۸ نفر رسانده است.

ایران
 
توضیح تصویر،

کارشناسان یکی از دلایل شیوع بیش از پیش کرونا در ایران را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌دانند

تعداد کل جان‌باختگان کرونا در ایران تا امروز نیز ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر اعلام شده و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا زرد قرار دارند.

کارشناسان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین نبود قوانین و مقررات سختگیرانه را یکی از عوامل گسترش کرونا می‌دانند.

دولت ایران بدون توجه به نظرات متخصصان در ماه محرم عزاداری‌ها و مراسم‌های سنتی را مجاز اعلام کرد و همزمان افزایش سفرهای بین استانی در روزهای تعطیل این ماه باعث متوقف نشدن روند شیوع در ایران شد و بازگشایی حضوری مدارس نیز آن را تشدید نمود.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.