آمریکا ۴۵ ایرانی و چند شرکت مرتبط با وزارت اطلاعات را تحریم کرد

جمعه, 28ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

خزانه داری آمریکا

دولت آمریکا ۴۵ شخصیت حقیقی و چند شرکت ایرانی و لبنانی را تحریم کرده است.

وزارت دارایی آمریکا گفته است این افراد و شرکت‌ها، به فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، اضافه شده است.

در بیانیه وزارت دارایی آمریکا که امروز، پنج‌شنبه ۱۷ سپتامبر منتشر شده است ادعا شده که این افراد و شرکت‌ها در حوزه‌ سایبری فعالیت می‌کنند و با دستگاه‌های اطلاعاتی ایران و وزارت اطلاعات ارتباط دارند و در زمینه حملات سایبری به مخالفان حکومت ایران و دولت‌های خارجی فعالیت می‌کردند.

بر اساس این بیانیه، این افراد و گروه‌ها از طریق شبکه هایی که به وزارت اطلاعات ایران مربوط بوده است، افراد و سازمان‌هایی را که تهدیدی برای حکومت ایران محسوب می‌شدند در بیش از ۳۰ کشور جهان مورد حمله، آزار یا جاسوسی سایبری قرار می‌دادند.

۱۵ شرکت آمریکایی از جمله اهداف این گروه بوده است.

بر اساس بیانیه وزارت دارایی آمریکا، شرکت “تهدید پیشرفته مستمر ۳۹” و شرکت “رایانش هوشمند رانا” که هر دو به وزارت اطلاعات ایران وابسته هستند مشمول تحریم‌ها شده‌اند.

این وزارتخانه می‌گوید وزارت اطلاعات ایران تحت پوشش شرکت رایانش هوشمند رانا، “برای سال‌ها افرادی را استخدام کرده تا با تولید بدافزار، کارزاری علیه شرکت‌های بین‌المللی، مخالفان جمهوری اسلامی و روزنامه‌نگاران به راه بیندازد.”

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا هم در توییتی با اشاره به این خبر اعلام کرد که آمریکا این ۴۷ فرد حقیقی و حقوقی که “در شبکه جهانی تهدیدات سایبری رژیم ایران فعال بودند” را تحریم کرده است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: “ما همچنان به افشای رفتارهای شرورانه ایران ادامه میدهیم و هرگز در محافظت از میهن و متحدانمان در مقابل هکرهای ایرانی تسلیم نخواهیم شد.”

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین دو شرکت لبنانی (Arch Consulting و Meamar Construction) را که می‌گوید به گروه حزب‌الله لبنان تعلق دارد و بوسیله این گروه هدایت می‌شود را تحریم کرد.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا سلطان خلیفه اسد، یک مقام اجرایی حزب الله لبنان که از نزدیک با این دو شرکت کار میکرد نیز در فهرست تحریم های خزانه داری آمریکا قرار گرفته است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.