انتقال ناگهانی سهیل عربی، زندانی عقیدتی به «مکانی نامعلوم»

یکشنبه, 30ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی با انتشار گزارشی گفته است سهیل عربی، زندانی سیاسی در پی انتشار فایل صوتی و افشای شرایط ناگوار زندانیان در زندان تهران بزرگ، روز جمعه ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۹، «به بهانه انتقال به بهداری از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این گزارش می‌گوید وی به دنبال افشای وضعیت نامناسب زندان تهران بزرگ (فشافویه) پنج‌شنبه به دفتر رئیس زندان احضار شده و مورد بازخواست قرار گرفته و روز جمعه به بهانه انتقال به بهداری از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، هرانا، نیز با انتشار گزارش مشابهی، از قول یک منبع آگاه که نامی از وی نبرده می‌گوید: «روز پنج‌شنبه سهیل عربی به دفتر علی چهارمحالی رئیس زندان فراخوانده شد و در آنجا به همراه چند تن دیگر به بازجویی از او پرداختند و وی را به انتقال به مکانی دیگر، نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی و پرونده‌سازی جدید تهدید کردند.»

این گزارش می‌افزاید: «خانواده آقای عربی به ویژه به دلیل سابقه انتقال‌های پیشین وی به بازداشتگاه‌های امنیتی و ضرب و شتم وی به شدت نگران وضعیت او هستند. اکنون مشخص نیست ایشان به کجا منتقل شده و بیم آن می‌رود که حتی پرونده‌سازی جدیدی علیه وی صورت گیرد».

سهیل عربی در سال ۹۲ به خاطر انتشار مطالبی در فیس‌بوکش از سوی سپاه پاسداران بازداشت و ابتدا به اتهام «سب‌النبی» به اعدام محکوم شد، این حکم اما در دادگاه تجدیدنظر به هفت سال و نیم زندان، «دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی» و «دو سال ممنوع‌ الخروجی» تغییر کرد.

مادر وی فرنگیس مظلوم نیز که سال‌ها در پی دادخواهی حبس فرزندش بود، پارسال بازداشت و تیرماه امسال به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم شد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.