مسافرت قاضی موجب لغو دادگاه متهمین به ترور بسیجی در حمیدیه شد؛ تفهیم اتهام توسط دفتردار شعبه + فیلم

سه شنبه, 1ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

به گزارش فعالان در تبعید، بنا بر اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید” ، جلسه دادگاه و صدور حکم ۵ نفر زندانی عرب در شهر حمیدیه که از ابتدای سال ۲۰۱۲ در زندان کارون به سر می برند، به دلیل مسافرت قاضی دادگاه به زمانی دیگر موکول شد.

بر اساس این گزارش در غیاب قاضی دادگاه شعبه ۱ شهر حمیدیه ،اتهامات آقایان عیدان شاخی (بیت سیاح) ، حسن عبیات، خالد عبیداوی، جاسم ساعدی، رضا عبیداوی توسط دفتردار شعبه به متهمین تفهیم شد.

دفتردار شعبه ۱ دادگاه شهر اهواز ، اتهامات محاربه با خدا ، تاسیس تشکیلات ضد انقلاب ، اقدام علیه امنیت ملی را به متهمین اعلام کرده است.

مصطفى کوتی ، حسن منابی، عدنان ساعدی ، جواد بترانی ، چهار متهم دیگر این پرونده هستند که پیشتر به قید وثیقه آزاد شده بودند.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” از منابع داخل ایران ، در غیاب قاضی بارانی در جلسه دادگاه ، اتهامات توسط دفتر دار شعبه به افراد تفهیم شده و به متهمان تاکید شده که دادگاه حکم خود را صادر خواهد کرد و قاضی در حال حاضر در مسافرت است.

اما یکی از کارمندان دادگاه به منابع محلی گفته قاضی بارانی بنا به دلایلی منتقل شده است و تا تعیین قاضی جدید محاکمه به تعویق خواهد افتاد .

قابل ذکر فعالان حقوق بشر در اهواز معتقدند که این ۴ زندانی در یک سناریوی ساختگی توسط وزارت اطلاعات در سال ۲۰۱۲ توسط پرس تی وی وادار به اعترافاتی اجباری شدند.

گفتنی است یکی از اتهامات این افراد ترور یک بسیجی در شهر حمیدیه به اسم “آدوس” میباشد.

کاظم آدوس که در اوایل سال ۲۰۰۹ کشته شد، از عوامل دستگاه اطلاعات در شهر حمیدیه بود که در جریان اعتراضات مردمی از تظاهر کنندگان فیلم می گرفت و شمار زیادی از جوانان حمیدیه را روانه شکنجه گاههای اطلاعات کرده بود. وی به مشکل تراشی برای اهالی حمیدیه معروف است. اهالی حمیدیه بارها با خانواده آدوس درگیر شده بودند. زمانی که وی کشته شد برادرش جاسم آدوس به مدت چند ماه در بازداشت بود. وی متهم به قتل برادرش بود. تا اینکه با دخالت و وساطت خانواده آدوس و مسئولان اطلاعات جاسم آدوس از زندان آزاد شد.

فیلم زیر مربوط به اعترافات متهمین در داخل ساختمان وزارت اطلاعات و پس از ماهها شکنجه ،توسط پرس تی وی میباشد:

mahkoomin be terrorism


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.