فرانسه نگرانی خود را در بارۀ سلامت نسرین ستوده به دولت ایران اعلام کرد

سه شنبه, 1ام مهر, 1399
اندازه قلم متن
ناصر اعتمادی
ژان-ایو لودریان وزیر امور خارجۀ فرانسه.
ژان-ایو لودریان وزیر امور خارجۀ فرانسه. SAFIN HAMED / AFP
ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجۀ فرانسه، امروز سه شنبه بیست و دو سپتامبر نگرانی خود را دربارۀ سلامتی نسرین ستوده وکیل زندانی ایرانی  اعلام کرد که پس از چهل روز اعتصاب غذا به دلیل نارسایی های قلبی و تنفسی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان طالقانی تهران بستری شده است.

وزیر امور خارجۀ فرانسه تأکید کرد که تنها “گناه” نسرین ستوده انجام وظیفۀ حرفه ای اش به عنوان وکیل دعاوی بوده است. او گفت که هر بار رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون، و خود او با همتایان ایرانی شان، حسن روحانی و محمدجواد ظریف، گفتگو می کنند خواستار آزادی نسرین ستوده می شوند.

لودریان یادآوری کرد که نسرین ستوده برندۀ جایزۀ حقوق بشر دولت های فرانسه و آلمان و همچنین برندۀ جایزۀ ساخاروف پارلمان اروپا است و در دورۀ ریاست فرانسه بر گروه هفت قدرت اقتصادی جهان از سوی امانوئل ماکرون به عنوان عضو “شورای دفاع از برابری زنان و مردان” برگزیده شد. به همین مناسبت وزیر امور خارجۀ فرانسه به مورد فریبا عادلخواه پژوهشگر فرانسوی-ایرانی نیز اشاره کرد که به گفتۀ او از یک سال پیش بر پایۀ تصمیمی سیاسی و خودسرانه در زندان اوین به سر می برد. شماری از نمایندگان مجلس ملی فرانسه نیز امروز با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط نسرین ستوده شدند و به همین منظور با سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس ملاقات و گفتگو کردند.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.