صدور ۴۳ سال زندان برای چهار شهروند اهل سنت

سه شنبه, 1ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

به گزارش خبرگزاری هرانا، دادگاه انقلاب تهران برای فیروز حمیدی، عبدالجبار حسنی، جمال قادری و برهان اصغریان در مجموع ۴۳ سال زندان صادر کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی جلسه دادگاهی که روز گذشته دوشنبه ۳۱ تیر ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی “مقیسه” برگزار شد، حکم چهارتن از شهروندان اهل سنت صادر گردید.

طی احکام صادره فیروز حمیدی به ۲۰ سال زندان، عبدالجبار حسنی به ۱۰ سال زندان، جمال قادری به ۸ سال زندان و برهان اصغریان به ۵ سال زندان محکوم شدند.

یکی از نزدیکان این چهار زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “اتهام همگی (اقدام علیه امنیت ملی و محاربه از طریق عضویت در گروهک تروریستی سلفی) عنوان شده است. در حالی که همگی این افراد شافعی مذهب بوده و هیچ نوع عضویتی در گروه‌های سلفی نداشته‌اند. از هیچ کدام این افراد هیچ سلاحی نیز کشف نشده است و معلوم نیست اتهام محاربه به چه دلیل به ایشان نسبت داده شده است.”

وی همچنین تصریح کرد: “پرونده به دادگاه تجدید نظر فرستاده شد. حتی با وجودی که برهان اصغریان تسلیم به رای دادگاه را در جلسه اعلام نمود، پرونده وی را نیز به دادگاه تجدید نظر فرستادند. از آنرو که طبق قوانین کیفری ایران، اگر کسی تسلیم به رای را هنگام ابلاغ حکم اعلام کند، مشمول تخفیف مجازات تا یک سوم حبس می‌گردد و اگر چنین می‌شد برهان اصغریان به پایان محکومیت خود می‌رسید، قاضی تسلیم به رای وی را قبول نکرد و پرونده را به دادگاه تجدید نظر ارسال کرد.”

وی در ادامه گفت: “قاضی مقیسه و رئیس دفتر وی فردی بنام مجتبی، به فیروز حمیدی گفته‌اند: (شما کافر و مرتد هستید و این لطفی بوده که اعدام نشدید.)”

همچنین در همین روز جلسه دادگاه برزان نصرالله‌زاده که در هنگام دستگیری زیر ۱۸ سال سن داشته برگزار شد.

برزان نصرالله‌زاده متولد ۱۰ آبان ماه ۱۳۷۱ بوده و در تاریخ ۸ خرداد ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد. وی که هنگام بازداشت مورد اصابت ۵ گلوله قرار گرفت، بیش از ۱۹ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات سپری کرده است.

دیگر زندانی اهل سنت که روز گذشته جلسه دادگاهی وی برگزار شد، حکمت احمد شریفی نام داشت. وی پس از سه سال و نیم زندان به دادگاه اعزام شد. حکمت احمد شریفی دوسال از ابتدای حبس خود را در سلول انفرادی اداره اطلاعات گذرانده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.