محمدحسین یاسایی‌میبدی، دانشجوی ایرانی برنده جایزه معتبرترین کنفرانس بین‌المللی شد

چهارشنبه, 2ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

daneshju

به نقل از بهار، کنفرانس بین‌المللی ISIT یکی از پنج کنفرانس معتبر بین‌المللی انجمن برق و الکترونیک دنیا (IEEE) درباره نظریه اطلاعات است که از سال ۱۹۸۱ همه ساله در یکی از کشورهای دنیا برگزار می‌شود. این کنفرانس امسال در استانبول ترکیه برگزار شد و مقاله «محمدحسین یاسایی‌میبدی» دانشجوی مقطع دکترای مهندسی مخابرات دانشگاه صنعتی شریف که با راهنمایی استادان خود، دکتر محمدرضا عارف و دکتر امین امین‌زاده در این کنفرانس ارائه شد، به عنوان یکی از دو مقاله برگزیده دنیا در سال‌جاری انتخاب شد.

محمدحسین یاسایی درباره این کنفرانس می‌گوید: در این کنفرانس، هفت مقاله نامزد نهایی برای دریافت جایزه شدند که پس از ارائه مقاله اینجانب و بررسی آن توسط هیات داوران، این مقاله به عنوان یکی از دو مقاله برتر انتخاب شد. این دانشجوی دوره دکترای مهندسی مخابرات دانشگاه صنعتی شریف از مرحوم پدرش که استاد ریاضیات و آمار دانشگاه صنعتی شریف بود و نیز دکتر عارف و دکتر امین‌زاده به‌عنوان سه فرد تاثیر‌گذار در زندگی علمی‌اش نام برد.

او همچنین با یادآوری گروه نظریه‌های مخابرات دانشگاه صنعتی شریف که توسط دکتر عارف پایه‌گذاری شده است، گفت: گروه نظریه‌های مخابرات دانشگاه صنعتی شریف گروه خوبی است که با هدایت دکتر عارف فعالیت خود را آغاز کرده است و از سال ۱۳۸۶ تاکنون پنج دانشجوی دکترا از این گروه فارغ‌التحصیل شده‌اند. یاسایی همچنین با قدردانی از دکتر عارف به جهت کمک برای کسب این موفقیت، اظهار داشت: دکتر عارف زمانی که من دانشجوی مقطع کارشناسی بودم و فکر نمی‌کردم که هدایت پروژه من را بپذیرد با روی باز و با تواضع پذیرفت. ایشان به ما دانشجویان اطمینان می‌دهد که می‌توانیم در راه فعالیت‌های علمی در مرز‌های دانش موثر باشیم. او تاکید کرد: دکتر عارف بسیاری از استادان برجسته‌ای که در دانشگاه‌های خارج از کشور بودند را به ایران دعوت و با حضور آن‌ها گروه نظریه اطلاعات فعالیت‌های خوبی را آغاز کرد و خدا را شاکرم که این گروه توانسته است گام‌های خوبی را در زمینه علم و پژوهش بردارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.