گزارشی از آخرین وضعیت ابوذر بارگاهی در زندان عادل آباد شیراز

یکشنبه, 6ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – ابوذر بارگاهی، زندانی سیاسی دوران محکومیت ۶ سال و ۶ ماهه خود را در زندان عادل آباد شیراز سپری می‌کند. آقای بارگاهی در اردیبهشت ۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات شیراز بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان عادل آباد منتقل شد. او نهایتا توسط دادگاه انقلاب شیراز محاکمه و به حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابوذر بارگاهی، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان عادل آباد شیراز سپری می‌کند.

آقای بارگاهی در اواسط اردیبهشت ۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات شیراز در مغازه گل فروشی خود در این شهر بازداشت شد. وی مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به بازداشتگاه مرکزی شیراز و نهایتا به زندان عادل آباد منتقل شد.

ابوذر بارگاهی در بهمن‌ماه ۹۶ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی از بابت اتهاماتی ازجمله اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور، عضویت در گروه معاند و مخالف نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به آیت الله خمینی محاکمه و مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم پس از اعتراض به رای صادره مدتی بعد در دادگاه تجدیدنظر استان فارس عینا تایید شد.

آقای بارگاهی در بخش دوم پرونده خود در دادگاه کیفری شیراز نیز از بابت “کشف سلاح” به ۵ سال حبس محکوم شد که این محکومیت نیز در دادگاه تجدیدنظر استان تایید شده است.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۶ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

وزارت دارایی آمریکا روز پنجشنبه ۳ مهرماه امسال در اطلاعیه‌ای از قرارگیری زندان عادل آباد شیراز، شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز و قاضی سید محمود ساداتی، قاضی این شعبه دادگاه در فهرست تحریم‌های ثانویه ایالات متحده خبر داد.

آقای بارگاهی از زمان بازداشت تاکنون در زندان بسر برده و از حق اعزام به مرخصی نیز محروم بوده است.

ابوذر بارگاهی، ۳۵ ساله است. وی دارای یک مغازه گل فروشی است و پیش از بازداشت نان آور مادر بیمار خود بود. مادر آقای بارگاهی کم شنوا است و از بیماری قلبی رنج می‌برد.

هرانا پیشتر در گزارشی با عنوان “بحران کرونا؛ گزارشی جامع از زندان عادل آباد شیراز” به وضعیت زندانیان در این زندان به ویژه در شرایط شیوع کرونا در کشور پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.