پیشنهاد یک فعال اصلاح‌‌طلب: حسن روحانی کناره‌گیری کند

یکشنبه, 6ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

etemed newspaper

عباس عبدی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، از حسن روحانی خواسته است که برای تغییر و بهبود وضعیت از سمت ریاست‌جمهوری «کناره‌گیری کند».

آقای عبدی در این پیشنهاد که در شماره روز یک‌شنبه ششم شهریور منتشر شده است، دولت روحانی را مثل استخوانی توصیف کرده که در گلوی اصولگرایان گیر کرده و« نه می‌توانند آن را قورت دهند و اگر قورت هم دهند نه می‌توانند هضم کنند و نه می‌توانند آن را بالا بیاورند».

او با تاکید بر اینکه مجلس اجازه یا توان استیضاح روحانی را ندارد و تداوم شکاف‌های سیاسی موجود، به «از دست دادن فرصت‌های سیاسی برای کاهش مشکلات» منجر می‌شود، پیشنهاد داده که روحانی «دوستانه طلاق» بگیرد و استعفا بدهد.

آقای عبدی تاکید کرده که حتی اگر در انتخابات آینده آمریکا اتفاقاتی رخ دهد که «نیازمند مدیریت سیاسی در ایران» باشد، «این مدیریت به روحانی و تیم او سپرده نخواهد شد»، پس بهتر است برای مدیریت بهتر شرایط احتمالی پس از انتخابات آمریکا فرد دیگری رئیس‌جمهور باشد.

پیشنهاد این فعال سیاسی تازگی ندارد. او از سال ۹۷ تاکنون حداقل چهار بار بحث کناره‌گیری حسن روحانی یا برگزاری انتخابات زودرس را مطرح کرده ولی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

با این حال این پیشنهاد می‌تواند یک پیام سیاسی از سوی حامیان روحانی نیز باشد که به منتقدان او هشدار می‌دهند که در صورت افزایش فشارهای سیاسی، با طرح استعفا و کناره‌گیری رئیس‌جمهور تنش‌های سیاسی به مرحله عمیق‌تری وارد می‌شود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز در سال‌های گذشته بارها بر فعالیت دولت‌ها تا پایان مهلت قانونی دوره آنها تاکید کرده و در ماه‌های اخیر نیز تلویحا با استیضاح حسن روحانی در مجلس مخالفت کرده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.