با وجود بحران کرونا «ده‌ها هزار زائر اربعین» به سوی کربلا گسیل شدند

دوشنبه, 14ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری فرانسه می‌گوید با وجود بحران همه‌گیری ویروس کرونا، ده‌ها هزار زائر اربعین از جمله زائران ایرانی به سوی شهر کربلا در عراق گسیل شده‌اند.

بر همین اساس، دولت عراق امسال سهمیه مجاز هر کشور را ۱۵۰۰ زائر تعیین کرده است که از طریق مرزهای هوایی به این کشور سفر می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که ایران علاوه‌بر سهمیه زائرانی که از طریق مرز هوایی وارد عراق می‌شوند، اجازه یافته است تا ۲۵۰۰ زائر نیز از طریق مرز زمینی به عراق بفرستد.

از سوی دیگر گفته می‌شود، دولت عراق، مرزهای این کشور را به روی زائران خارجی بسته است و تنها شهروندان عراقی و افراد مقیم در این کشور اجازه دارند در مراسم اربعین شرکت کنند.

ایسنا، روز یک‌شنبه ۱۳ مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت گزارش داد که «باز شدن مرز عراق شایعه است».

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی تاکید کرده است که دولت عراق در هیچ‌یک از مرزهای این کشور، زائران ایرانی را نمی‌پذیرد.

معاون سازمان حج و زیارت همچنین خبر روانه شدن زائران به سوی مرزهای زمینی را «کذب» و توطئه «دشمنان نظام» عنوان کرده است.

رحمانی افزود، ستاد مرکزی اربعین «هیچ‌گونه تصمیمی برای اعزام زائران ایرانی به عراق نگرفته و مرزهای زمینی و هوایی همچنان بسته است».

گزارش‌ها حاکی است که تا کنون بیش از ۳۷۵ هزار نفر در عراق به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۹۵۰۰ تن نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

برآوردها نشان می‌دهد سال گذشته ۱۴ میلیون زائر شیعه برای حضور در مراسم اربعین روانه عراق شدند که سهم ایران در این میان، نزدیک به دو میلیون زائر اعلام شد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.