پایان اعتصاب غذای عادل مکرم در زندان ارومیه

پنجشنبه, 17ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – عادل مکرم، متهم سیاسی در زندان ارومیه امروز چهارشنبه ۱۶ مهر با وعده مساعد مسئولین به اعتصاب غذای خود پایان داد. آقای مکرم از روز یکشنبه ۱۳ مهرماه امسال در اعتراض به بلاتکلیفی ۱۰ ماهه خود با دوختن لب‌هایش اعتصاب غذا کرد و یک روز بعد به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹، عادل مکرم، متهم سیاسی در زندان ارومیه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

پایان اعتصاب غذای آقای مکرم پس از وعده مساعد مسئولین در خصوص رسیدگی به وضعیت وی صورت گرفته است. او که روز دوشنبه ۱۴ مهر به یکی از سلول‌های انفرادی زندان ارومیه منتقل شد، ساعتی قبل با پایان به بند سیاسی این زندان منتقل شد.

آقای مکرم از روز یکشنبه ۱۳ مهرماه در اعتراض به بلاتکلیفی ۱۰ ماهه خود با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زد.

عادل مکرم آذرماه ۹۸ پس از دیپورت از کشور ترکیه به نیروهای امنیتی ایران تحویل داده شد. وی به مدت ١٩ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات خوی بسر برد و نهایتا به زندان ارومیه منتقل شد.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این متهم سیاسی در تاریخ ۱۳ شهریورماه امسال در شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو برگزار شد. وی به “عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون و خروج غیرقانونی از کشور” متهم شده است.

عادل مکرم، ۳۰ ساله، پدر یک فرزند و در حال حاضر مجرد است. وی تا پیش از این در بند سیاسی زندان ارومیه بسر می‌برد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.