معاون وزارت ورزش و جوانان: سن خودکشی کاهش و تعداد خودکشی افزایش یافته است

چهارشنبه, 23ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

محمدمهدی تندگویان، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، از کاهش سن خودکشی و همچنین افزایش تعداد آن  با «ضریب روبه‌رشد» خبر داد.

او به خبرگزاری برنا گفت که عمده خودکشی‌ها بین سنین ۱۵ تا ۳۵ سال رخ می‌دهد اما در سال جاری شاهد خودکشی‌ کودکان زیر ۱۵ سال هم بودیم.

تندگویان آماری درباره خودکشی کودکان زیر ۱۵ سال اعلام نکرد.

تندگویان در مصاحبه با خبرگزاری برنا «اوضاع اقتصادی کشور» و «عدم نظارت بر موضوعات اجتماعی و اخلاقی بین خانواده‌ها» را از جمله دلایل خودکشی بیان کرد.

او اضافه کرد: «خانواده‌های ایرانی از لحاظ روانی و سلامت روان مورد سنجش قرار نمی‌گیرند و ارتباطی بین مددکاران و روانشناسان با خانواده‌ها وجود ندارد.»

معاون وزارت ورزش و جوانان با این حال گفت: «برخلاف تبلیغاتی که دشمنان می‌کنند، ایران در مقایسه با کشورهای دیگر رتبه بالایی در خودکشی ندارد و حتی براساس آماری که در جهان منتشر شد، ایران در رتبه ۱۴۲ قرار داشت که این نشان می‌دهد موضوع خودکشی پررنگ نیست.»

حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی، نیز گفت که خودکشی نوجوانان از گذشته هم وجود داشته، اما اخبار این خودکشی‌ها منتشر نمی‌شد و مردم خبر نداشتند.

به گفته موسوی چلک، براساس آمار پزشکی قانونی در سال گذشته پنج هزار و ۱۴۳ نفر در ایران خودکشی کرده‌اند.

در روزهای گذشته موضوع خودکشی یک دانش‌آموز ۱۱ ساله در بوشهر به دلیل نداشتن تلفن همراه هوشمند برای شرکت در کلاس مجازی در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.