رییس قوه قضاییه ایران: «تعرض به متهم، ولو به اوباش مجاز نیست»

پنجشنبه, 24ام مهر, 1399
اندازه قلم متن
اقدام نیروی انتظامی در گرداندن چند متهم در سطح شهر و ضرب و جرح آنان با انتقاد افکار عمومی روبرو شد.
اقدام نیروی انتظامی در گرداندن چند متهم در سطح شهر و ضرب و جرح آنان با انتقاد افکار عمومی روبرو شد. © .
ار.اف.ای – در پی افزایش انتقادها از طرح متهم‌گردانی در خیابان و کتک زدن یکی از متهمان توسط مامور پلیس، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، گفته است: «تعرض به متهم ولو اوباش قطعا مجاز نیست». رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، در عین حال نسبت به «برخورد قاطع و بی‌امان با اراذل و اوباش» تاکید کرده است. 

بر اساس گزارش خبرگزاری میزان، ‌وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم رییسی، به دادستان تهران دستور داده بود تا در خصوص «مصادیق تعدی از قانون و نقض شهروندی، با متخلفین اعم از بازپرس و یا مامورین برخورد شود». این دستور پس از انتقاد افکار عمومی نسبت به گرداندن چند نفر به اتهام اقدام شرارت‌آمیز صادر شده است.

چند متهم، روز سه شنبه ۱۵ مهر ماه، به اتهام اقدام شرارت‌آمیز از جمله موبایل‌قاپی، توسط نیروهای پلیس در شهر تهران در منطقه مشیریه گردانده شدند.

یکی از این متهمان در ملاءعام از سوی ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفت. شماری از نیروهای پلیس صورت خود را به هنگام گرداندن این متهمان پوشانده بودند.

طرح موسوم به اوباش گردانی در خیابان‌های تهران و کتک زدن یک متهم درمیان کاربران شبکه‌های اجتماعی با واکنش شدید روبرو شد.

برخی می‌گویند این مجازات، موجب افزایش جرم و جنایت در جامعه می‌شود. اما یک مقام اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح از طرح اوباش‌گردانی به منظور مقابله با اراذل دفاع کرده و آن را در راستای دستورهای رهبر جمهوری اسلامی ایران برشمرده است.

حسین رحیمی، رییس پلیس تهران، هم در واکنش به انتفادها از طرح اوباش‌گردانی در سطح شهرها، گفت: این افراد برای «درآوردن ادای روشنفکری» انتقاد می‌کنند.

پیشتر، اقداماتی مشابه در شهرهای دیگر ایران از جمله در رشت به اجرا درآمده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.