گزارشگران بدون مرز، برخورد با سهیل عربی را «آزارگری قضایی» خواند

جمعه, 25ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

سهیل عربی، عکاس و وبلاگ نویس ایرانی که از ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در زندان بسر می برد. © DR

ار اف ای – سازمان گزارشگران بدون مرز، برخورد نامناسب با سهیل عربی، عکاس و شهروند-خبرنگار زندانی، را «آزارگری قضایی» خوانده و این اقدام را محکوم کرد. سهیل عربی، به دلیل اهانت به مقدسات اسلام به اعدام محکوم شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز، نهاد مدافع حقوق روزنامه‌نگاران و آزادی بیان، روز پنج‌شنبه ۱۵ اکتبر، با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «گزارشگران بدون مرز آزارگری قضایی علیه سهیل عربی، عکاس و شهروند خبرنگار زندانی و برنده جایزه شهروند خبرنگار ۲۰۱۷ RSF را محکوم می‌کند. وی از تاریخ۳۰ شهریور به زندان رجایی‌شهر منتقل در بی خبری و در سلول انفرادی بسر می‌برد».

سازمان گزارشگران بدون مرز در روز ۳۰ شهریور هم، انتقال سهیل عربی به سلول انفرادی را به دلیل انتشار فایل صوتی و افشاء شرایط ناگوار زندانیان در زندان تهران بزرگ، ‌محکوم کرده بود.

سهیل عربی، عکاس و شهروند-خبرنگار، متولد سال ۱۳۶۴، در آبان‌ماه ۱۳۹۲، توسط سپاه پاسداران بازداشت شد. سهیل عربی، به اتهام سب‌النبی (توهین به پیامبر اسلام)، به اعدام محکوم شده است.

سهیل عربی، به اتهام توهین به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و غلامعلی حدادعادل، نماینده پیشین تهران در مجلس  و رییس فرهنگستان ادب فارسی، از طریق نوشته‌هایش در فیس‌بوک، به پرداخت جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.