شاهد عینی می‌گوید ماموران دو بار از پشت سر به کژوان الماسی شلیک کردند

شنبه, 26ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

یک هفته پس از قتل کژوان الماسی، جوان سنندجی در شهریار، و در حالی که جزییات قتل او به دست نیروی انتظامی هنوز اعلام نشده، کسی که شاهد شلیک به او بود اطلاعاتی را در اختیار ایران اینترنشنال گذاشت.

کژوان الماسی پنجشنبه گذشته هنگامی که در یک میهمانی خصوصی در یک باغ در شهریار حضور داشت، با یورش ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد و ساعاتی بعد گزارش شد که او با گلوله به قتل رسیده است.

نسیم احمدی، شهروند افغانستانی و سرایدار این باغ که همراه کژوان الماسی بازداشت شد، به ایران اینترنشنال می‌گوید ماموران پلیس امنیت شهریار از فاصله بسیار نزدیک و از پشت سر به کژوان الماسی شلیک کرده‌ و او را به قتل رساندند.

نسیم احمدی به خبرنگار ایران اینترنشنال در هرات گفت پلیس ایران او را پس از سه روز بازداشت در شهریار، به افغانستان دیپورت کرد.

به گفته احمدی، دلیل دیپورت او این بود که حاضر نشد سناریوی ماموران پلیس را درباره شب قتل کژوان تائید کند.

این شهروند افغانستانی سال‌ها به صورت قانونی ساکن ایران بود و در سال‌های اخیر همراه همسر و دو دختر ۵ ساله و ۳ ساله‌اش در خانه سرایداری باغی در شهریار زندگی می‌کرد.

نسیم احمدی شب پنجشنبه ۱۷ مهر همراه با کژوان الماسی در حالی بازداشت شد که ماموران پلیس نه حکم ورود به ملک خصوصی محل اقامت آنان را داشتند و نه حکمی برای بازداشت آنان ارائه کردند.

ماموران پلیس امنیت شهریار حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب پنجشنبه بدون نشان دادن مجوز یا حکم ورود به ملک خصوصی، به زور وارد باغ بابایی در یکی از کوچه‌های فرعی میدان بسیج در شهریار شدند.

بنا بر روایت شاهدان، ۴ مامور مهاجم، سوار دو اتومبیل سمند و پراید بوده‌ و به اسلحه، شوکر، دستبند و گاز اشک‌آور و اسپری مجهز بوده‌اند. ماموران به حاضران که ۸ زن و مرد و دو کودک بوده‌اند پرخاش کرده‌اند و مدعی شده‌اند میهمانی دسته‌جمعی در شب اربعین ممنوع است و آن‌ها مرتکب تخلف شده‌اند.

نسیم احمدی می‌گوید او در خانه سرایداری حضور داشت وقتی دو مامور در را باز کرده و او را با کتک و تحقیر به داخل جمع بردند.

کژوان الماسی با ادامه آزار نسیم از سوی ماموران، به آن‌ها اعتراض می‌کند و از ماموران می‌خواهد دست از سر نسیم بردارند. در واکنش، دو تن از ماموران به کژوان حمله کرده و پس از کتک زدن، به او و نسیم احمدی، دست‌بند زده و داخل اتومبیل رانا انداخته و با خود می‌برند.

نسیم احمدی می‌گوید پس از چند دقیقه حال کژوان داخل اتومبیل بده شده است و از ماموران می‌خواهد اجازه بدهند قرصی را که همراه دارد از جیبش دربیاورد و بخورد. به گفته نسیم، با ادامه درخواست کژوان، ماموران اتومبیل را کمی بالاتر از میدان جهاد شهریار نگه داشته و یکی از آنان به نام بهنام دریانی پیاده شده و با باز کردن در اتومبیل، کژوان را زیر مشت و لگد می‌گیرد.

نسیم احمدی می‌گوید در حالی‌که کژوان تلاش داشت دستانش را بالای سرش بگذارد تا از خودش مقابل ضربه‌های مامور پلیس مراقبت کند، دست‌بند که دست چپ کژوان و دست راست نسیم را به هم بسته بود، باز می‌شود و کژوان موفق می‌شود خودش را از زیر دست و پای مامور بیرون بکشد و چند قدم بدود.

آن طور که نسیم احمدی شهادت می‌دهد، ماموران به جای این‌که کژوان را تعقیب کنند از فاصله بسیار نزدیک از پشت سر به او شلیک می‌کنند و پس از یافتن پیکر مجروحش، او را با بیست دقیقه تاخیر به بیمارستان سجاد شهریار می‌رسانند.

ماموران پس از انتقال کژوان به اتاق عمل، متنی را تنظیم می‌کنند و نسیم را بی آن‌که اجازه دهد آن را بخواند، وادار به امضا می‌کنند و سپس برای گرفتن امضا از بقیه به باغ برمی گردند اما هیچ‌کدام از حاضران متن را امضا نمی‌کند.

نسیم احمدی به بازداشت‌گاه پایگاه پلیس امنیت در فاز ۴ اندیشه شهریار منتقل شده و ۳ روز همان‌جا نگهداری می‌شود. ماموران پلیس ازنسیم می‌خواهند شهادت دهد که کژوان الماسی مامور پلیس را زده است و مامور برای دفاع از خودش به او شلیک کرده است اما نسیم این روایت را نمی‌پذیرد و صبح روز جمعه در حضور بازپرس ویژه قتل و روزهای بعد هم دوبار در دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، به آن‌‌چه که دیده است شهادت می‌دهد.

پلیس امنیت و دادسرای شهریار در نهایت نسیم احمدی را از ایران اخراج کرده و به افغانستان دیپورت می‌کنند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.