گزارشی از بازداشت و آخرین وضعیت محمد خانی در زندان اوین

پنجشنبه, 1ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمد خانی، مترجم، پژوهشگر و دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبائی در تاریخ ۱۰ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در زندان اوین منتقل شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل آقای خانی کرده و برخی از لوازم شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ۱۳۹۹، باگذشت ۲۱ روز از زمان بازداشت محمد خانی، مترجم و پژوهشگر اجتماعی وی کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد.

آقای خانی پیشتر در تاریخ ۱۰ مهرماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در زندان اوین منتقل شد.

ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل وی کرده و برخی از لوازم شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

یک منبع مطلع از شرایط این پژوهشگر در خصوص وضعیت سلامت وی به هرانا گفت: «محمد خانی پیشتر به کرونا مبتلا شده بود و زمانی که بازداشت شد هنوز تحت درمان بوده و کاملا بهبودی پیدا نکرده بود. به علاوه آقای خانی از بیماری های دیگری هم رنج می‌برد که این امر موجب نگرانی خانواده‌اش نسبت به وضعیت سلامت او شده است».

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و نهاد بازداشت کننده آقای خانی اطلاعی در دست نیست.

محمد خانی، مترجم، پژوهشگر اجتماعی و دانشجوی مقطع دکتری در رشته رفاه و سیاستگذاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است.

آقای خانی در سال ۱۳۹۶ عضو شورای صنفی دانشگاه علامه طباطبایی نیز بود و همراه با شوراهای صنفی ۳۰ دانشگاه کشور با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به بازداشت دانشجویان دانشگاه های مختلف در جریان اعتراضات سراسری دیماه ۹۶ واکنش نشان داد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.