همزمان با قتل مهدی امین از مخالفان جمهوری اسلامی در تورنتو؛حامد اسماعیلیون اعلام کرد به مرگ تهدید شده است

جمعه, 2ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

همزمان با قتل مهدی امین، از مخالفان جمهوری اسلامی در تورنتو، حامد اسماعیلیون،‌ نویسنده ساکن این شهر که همسر و فرزندش بر اثر اصابت موشک‌های سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی کشته شدند، از «تهدید به مرگ» خود خبر داد.

اسماعیلیون که سخنگوی انجمن خانواده‌های کشته شدگان پرواز پی‌اس۷۵۲ است، در صفحه فیسبوک خود با اشاره به اینکه «مهدی امین که از فعالین سیاسی مقیم تورنتو است متاسفانه در محل سکونتش به قتل رسیده است و پلیس هنوز هیچ نظری ندارد و مشغول تحقیقات است»، نوشت: «بنا نداشتم تهدیدات به مرگ را علنی کنم ولی اگر رد پای یک حکومت خارجی در قتل مهدی امین از فعالان سیاسی مقیم تورنتو پیدا شود به نظر می‌رسد فرنگی‌کاران جمهوری اسلامی دوباره به ماموریت می‌روند.»

سخنگوی انجمن خانواده‌های کشته شدگان پرواز پی‌اس۷۵۲  در ادامه از «تهدید خود به مرگ» خود خبر داد و افزود: «این را می‌نویسم چون خیلی‌ها نگران بودند. من از مواجهه‌ با قاتلین جمهوری اسلامی واهمه ندارم و نگرانی هم در کار نیست، گزارشی هم درباره‌ این قتل از سوی پلیس منتشر نشده است ولی به توصیه‌ی وکیلم در چند هفته‌ی اخیر با پلیس تورنتو و فدرال در تماس هستم.»

حامد اسماعیلیون افزود که «قرار است تحقیقات جامعی در مورد تمام پیغام‌های نفرت‌انگیز، اتومبیل‌های مشکوک، تماس‌های عجیب و تهدیدات به مرگ انجام شود.»

همزمان رسانه‌های تورنتو روز پنج‌شنبه از قتل مهدی امین، از مخالفان جمهوری اسلامی در تورنتو، خبر دادند. مهدی امین که نزدیک به ۵۰ سال سن داشت در منزل شخصی خود در مارکهام در شمال تورنتو به قتل رسیده است و تاکنون پلیس جزییات و توضیحی درباره جزییات قتل او منتشر نکرده است.

مقام‌های پلیس تورنتو همزمان از سرقت خودروی مهدی امین خبر داده اند و با اعلام شماره خودرو در رسانه‌ها از مردم به ویژه ساکنان منطقه محل سکونت مهدی امین خواستند اطلاعات خود را در اختیار پلیس قرار دهند.

عکس از رادیو فردا: مهدی امین، فعال سیاسی مخالف حکومت ایران، روز ۳۰ مهرماه در شهر تورنتو به قتل رسید

در سال‌های اخیر، فعالان سیاسی و مدنی مخالف جمهوری اسلامی ساکن تورنتو بارها نسبت به افزایش حضور افراد و در مواردی نیروهای نزدیک به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی از جمله وزارت اطلاعات و نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در تورنتو هشدار داده‌اند.

علاوه بر این، موارد متعددی از خانواده، بستگان و خود مقام‌ها و مدیران پیشین و فعلی جمهوری اسلامی در کانادا اقامت دارند. برخی از این مقام‌ها از جمله متهمان به فساد مالی بوده و در مواردی برخی از آنها همچنان در جمهوری اسلامی صاحب منصب هستند.

در تازه‌ترین مورد و در جریان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، اردشیر مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت که علیرضا رزم حسینی دو دهه در کانادا زندگی کرده و خانواده او نیز در کانادا زندگی می‌کنند.

این درحالی است که علیرضا رزم حسینی، از نزدیکان قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، بوده است و در ویدیویی که به تازگی منتشر شد محمدعلی جعفری، فرمانده پیشین سپاه پاسداران، به صراحت گفت که برای انتصاب رزم حسینی به عنوان استاندار کرمان و بازگشت او از کانادا به مدیریت میانی جمهوری اسلامی نقش داشته است. محمدعلی جعفری اکنون با حکم علی خامنه‌ای فرماندهی قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران به نام «قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الاعظم» را بر عهده دارد که ماموریت آن مقابله با مخالفان جمهوری اسلامی از جمله مخالفان فعال در فضای مجازی است.

پیش از این، بنیاد دفاع ازدموکراسی‌ها اوایل مهر ماه سال‌جاری در گزارشی نسبت به گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در کانادا هشدار داد و گفت این کشور به یک «کانونی اصلی» برای حامیان رژیم ایران تبدیل شده و آنها میلیاردها دلار را با پول‌شویی از ایران خارج کرده و در اقتصاد کانادا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بنابر این گزارش، دولت لیبرال کانادا به هشدارهای ایرانیان مقیم کانادا در مورد گسترش نفوذ جمهوری اسلامی توجهی نشان نمی‌دهد. این در حالی است که حامیان رژیم ایران در کانادا بسیاری از کنشگران ایرانی، از جمله خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی، را مورد تهدید قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، حامیان رژیم ایران در تورنتو به صورت علنی بسیاری از ایرانیان کانادایی را مورد تهدید فیزیکی قرار داده‌اند.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها با اشاره به مراسم بزرگ عاشورای امسال در تورنتو،  عنوان کرد که «به نظر می‌رسد مقامات رژیم و حامیان آنها نسبت به حضور خود در کانادا اعتماد به نفس دارند.»

در این گزارش، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها بی‌توجهی دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، به گسترش حضور جمهوری اسلامی در این کشور را با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی وابستگان رژیم ایران در این کشور مرتبط دانسته بود.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در این گزارش به تهدیدات گسترش حضور نیروهای جمهوری اسلامی در کانادا برای مخالفان اشاره و تاکید کرد: «این پیامی است که ایرانیان کانادایی از تهران و به نوعی از اوتاوا دریافت کرده اند: هیچ‌کجا از جمهوری‌اسلامی در امان نیستید.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.