بیانیه ی جمعی از زندانیان اهل سنت رجایی شهر در محکومیت تلاش واهی رژیم و عوامل آن برای معرفی زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت به عنوان اعضای داعش!

سه شنبه, 6ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

رژیم دروغ گو و دروغ جوی حاکم بر ایران، به هدف منصرف کردن افکار عمومی و فعالان حقوق بشر از توجه به حقوق پایمال شده زندانیان مظلوم سیاسی عقیدتی اهل سنت تلاش دارد با توسل به دروغ و ابهام سازی آنان را اعضای داعش معرفی کند! زندانیانی که بسیاری از آنان از سالها پیش از تولید و تکثیر داعش توسط سپاه و اطلاعات، دستگیر و زندانی شده اند!

من جمله این تلاش های مزورانه انتشار کلیپی بوده که ابتدا در زمان اعتراضات به گرانی بنزین توسط عوامل رژیم پخش شده و در حال حاضر نیز در فضای مجازی توسط کاربران شبکه های اجتماعی وابسته به نظام پخش شده است و طی آن فردی به گفته آنها داعشی را از زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت معرفی می کند!

این در حالیست که ما فعالان سیاسی عقیدتی اهل سنت می باشیم لا غیر، ما اهل سنت هستیم بدون هیچ پسوند و پیشوندی .

و آیا مگر وجود فرضی افرادی از داعش در زندانهای سپاه و اطلاعات ، مسئولیتی را متوجه زندانیانی می کند که برای فعالیت های عقیدتی سیاسی زندانی شده اند و هیچ گونه تعلق خاطری به آن نوع مسلک ها ندارند؟!!

آیا مسئولیت وجود چنین افرادی ،متوجه ماست یا متوجه سپاه و وزارت اطلاعاتی که خود عامل مستقیم ایجاد و گسترش این گونه گروه های مطرود از سوی اهل سنت،هستند؟

زندانیان اهل سنت که در زندان رجایی شهر محبوس می باشند بیش از پنجاه درصد آنها در سالهای ۸۷٫٫٫۸۸ دستگیر شده اند وقریب ۱۲ سال میباشد که در زندان به سر میبرند ، آنها زمانی روانه زندان شده اند که
گروهی به اسم داعش وجود نداشته است .

در هر زمان جمهوری اسلامی تا توانسته با الصاق اتهامات -به تناسب جو و فضای روز – بسیاری از اساتید و رهبران مذهبی و جوانان اهل سنت را به کام مرگ،ترور واعدام فرستاده است؛ در دوره ای اتهام مخالفت با انقلاب و در دوره ای دیگر اتهام وهابی گری و ارتباط با دولت سعودی را برجسته می کرد و در سنوات اخیر نیز که مساله داعش مطرح شد اتهام داعشی گری را متوجه فعالان اهل سنت کرد.

نگاهی خلاصه وار به تاریخ جنایات رژیم از ابتدای تاسیس تا به حال این امر را روشنتر می سازد:
در طی این سالها – که داعشی وجود نداشت- رژیم چه بسیار جنایت هایی را که در حق اهل سنت و دیگر اقلیت ها و معارضان نظام مرتکب شده است و با اتهامات واهی هر فعال یا جوان یا رهبری از اقلیت های مذهبی و منتقدانش را برای پیشبرد اهدافش قربانی نموده است :

در سالهای ۵۷٫٫٫٫تا۵۸ دها هزار از جوانان ، نخبگان و رهبران اقلیت ها را با عناوین
چپ گرا
مجاهدین خلق
مارکسیستها
گروه شمس(که وابسته به اقلیت اهل سنت در اوایل انقلاب بود )
وغیره را قتل عام نموده است، علاوه بر آن بسیاری از رهبران اهل سنت را در جریان قتل های زنجیره ای و دیگر توطئه های پیدا و پنهان به کام مرگ فرستاده است که به ذکر نام تعدادی از آنان اکتفا می کنیم:
دکتر کاک احمد مفتی زاده
دکترکاک ناصر سبحانی
استاد شیخ ضیایی
استاد محمد ربیعی
استاد مولوی نعمت الله توحیدی
استاد ملازاده
دکتراحمد صیاد
وغیره…
در سالهای ۷۸ در کوی دانشگاه تهران بسیاری از جوانها و نخبگان و دانشجویان را دست بسته و چشم بسته از ساختمان به پایین پرتاب کردند و بسیاری را قتل عام نمودند .
در سال ۸۸ که جنبش سبز به جریان افتاده بود و همزمان بازداشت جوانان اهل سنت به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت نیز شروع شده بود بسیاری از هم وطنان عزیزمان را قتل عام نمودند و حتی زنده زنده آنها را با خودرو های نظامی زیر میگرفتند و از لحاظ انسانی واخلاقی در حق ملت ایران جنایت نابخشودنی مرتکب شده به بسیاری از آنها چه مرد و چه زن تجاوز نمودند و دیدیم که چطور این قضیه حتی به صحن علنی مجلس کشیده شد .
در آبان ماه سال ۹۸ رژیم دوباره جنایت هایش را به روز نموده و دست به قتل و حبس بسیاری از جوانان زد،
در جریان گران شدن بنزین به گفته فعالان و سازمهان های حقوق بشری بیش از ۱۵۰۰ نفر را در ۴۸ساعت قتل عام کردند، این درحالی بود که اعتراض به قضیه گران شدن بنزین
حق مسلم آنها بود، آیا آنها هم داعشی بودند؟!! مسلما خیر.

اینها گوشه ای از جنایت هاییست که طی این چهل سال مرتکب شده اند.

و همین رژیم جنایت کار با این تاریخ مملو از اعمال ننگین بود که در سال ۹۵ ، (۲۵)نفر از جوانان اهل سنت کرد که در سال ۸۷ ..۸۸ دستگیر شده بودند را در یک شب با قساوت تمام- بعد از ضرب و شتم وحشیانه- به دار آویخت.
از کدامین جنایتش بگوییم و آیا مگر تمام شدنی است؟
از جنایت ها و هتک حقوق بر علیه بهایی ها،دراویش ، کرد ،بلوچ ،ترک و عرب و دیگر اقلیت ها بگوییم یا از جنایتهایی چون اسید پاشی های اصفهان که بدتر و ننگین تر و بزرگتر از اعدام و ترور و قتل است .
قلم از نوشتن جنایت های چهل ساله این رژیم قاصر می باشد.

حال ما جمعی از زندانیان اهل سنت که در طول تمام این سالها با انواع جنایت ها و شکنجه ها و پایمال شدن حقوق اولیه مان از سوی رژیم مواجه بوده ایم و اخیرا در کمال بهت و حیرت از بی شرمی رژیم، با متهم شدنمان به عضویت در داعش روبرو شده ایم بدین وسیله برائت خود را از این اتهامات سخیف اعلان نموده و تاکید می نماییم که ما جمعی از فعالان سیاسی و عقیدتی و حقوقی اهل سنت هستیم که قربانی پروژه سرکوب فعالان سیاسی عقیدتی اهل سنت توسط رژیم شده ایم،پروژه ای که با ترور دانشمندان برجسته اهل سنت از ابتدای انقلاب خمینی آغاز گشته و امروزه با حبس و اعدام جوانان ادامه دهنده راه آن رهبران شهید ، ادامه دارد.

در پایان با تاکید دوباره بر بی گناهی و مظلومیت خویش،از تمام آزاداندیشانی که بنابر ندای وجدان انسانی خویش از حقوق زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت دفاع می نمایند تشکر و قدر دانی نموده و از افکار عمومی خواستاریم که هرگز تحت تاثیر دروغ پردازی های رژیم که سعی در تفرقه پراکنی و گسترش سوء ظن در میان مخالفان استبداد رژیم، و جدایی افکنی میان ملت و مدافعان حقوق ملت است قرار نگرفته و یکپارچه در برابر زور و تزویر مستبدان بایستند و حامی فرزندان خود که زندگی و جان و آسایش خویش را مشتاقانه فدای ملت خویش کرده و خواهند کرد باشند.

به امید رهایی ملت آزاده و سربلند ایران از یوغ رژیم استبدادی

جمعی از زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج

مورخه ۵/۸/۱۳۹۹


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.