تجمع کارگران هفت‌تپه در اعتراض به بازداشت فعالان کارگری این شرکت

جمعه, 9ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

استان وایر– سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از تجمع اعتراضی کارگران این شرکت خبر داد.

صبح امروز  جمعی از کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به بازداشت تعدادی از کارگران این شرکت مقابل پلیس امنیت شهرستان شوش دست به تجمع زدند.

به دنبال تجمع اعتراضی روز پنجشنبه کارگران در محوطه شرکت و ممانعت از ورود «آمیلی» نماینده تام الاختیار اسدبیگی به کارخانه، این تجمع با دخالت یگان امداد و نیروهای ویژه پلیس مواجه و پس از آن  یوسف بهمنی، حمید ممبینی و مسعود حیوری از فعالین کارگری هفت‌ تپه در منازل خود بازداشت شدند.

ابراهیم عباسی منجزی دیگر فعال کارگری نیز ساعتی پس از بازداشت سایر فعالان این شرکت با خشونت نیروهای پلیس امنیت شوش در منزل شخصی‌اش بازداشت و به اداره آگاهی منتقل شد.
در ماه‌های اخیر تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه بیش از دو ماه در خیابان‌های شهر شوش و در مقابل فرمانداری این شهر ادامه داشته است. 

معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.