محکومیت توحید امیر امینی به ۵ سال حبس تغییر یافت

دوشنبه, 12ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محکومیت توحید امیر امینی، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اوین مطابق قانون جدید کاهش مجازات حبس به ۵ سال حبس تعزیری تغییر یافت. آقای امیر امینی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۹ سال حبس محکوم شد و این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت توحید امیر امینی، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اوین به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

بر این اساس با اعمال قانون کاهش مجازات حبس در پرونده آقای امیر امینی یک سال و ۶ ماه از میزان محکومیت ۷ سال و ۶ ماهه‌ی وی کاهش یافته است. این امر به صورت شفاهی و همچنین با درج در سامانه قضائی آقای امیر امینی به وی اعلام شده است.

توحید امیر امینی در تاریخ ۲ اسفندماه ۹۷ در جریان فعالیت‌های خیابانی روز جهانی زبان مادری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

وی تیرماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” جمعا به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم بهمن‌ماه سال گذشته توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

این فعال ترک (آذربایجانی) علیرغم سپری ۲۱ ماه از میزان محکومیت خود از اعزام به مرخصی محروم بوده است.

توحید امیر امینی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در یک مورد در اعتراض به بازداشت عباس لسانی، فعال ترک (آذربایجانی) زندانی به ۶ ماه حبس و شلاق محکوم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.