محکومیت جهانی حملات وین، اعلام همبستگی اروپا با اتریش: موج تروریسم باید متوقف شود

سه شنبه, 13ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

وزیر کشور اتریش حملات‌ مسلحانه و گروگان‌‌گیری دوشنبه شب در وین، را «حملات تروریستی آشکار» اعلام کرد و همزمان جامعه جهانی و به ویژه کشورهای اروپایی این حملات را به شدت محکوم کرده و با مردم و دولت اتریش اعلام همبستگی کردند.

امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه در توییتی با تاکید براینکه «ما فرانسوی‌‌ها» در «شوک و غم مردم اتریش» شریک هستیم. نوشت: «بعد از فرانسه، به یک کشور با سوابق دوستانه حمله می‌شود. این اروپای ماست. دشمنان ما باید بدانند که با چه کسانی سر و کار دارند. ما تسلیم نخواهیم شد.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در توییتی نوشت: «ایالات متحده حمله تروریستی در وین را به شدت محکوم می‌کند. ما با خانواده کشته‌شدگان و زخمی‌ها ابراز همدردی کرده و حمایت خود را از پلیس اعلام می‌کنیم. ما در همبستگی با مردم اتریش در کنار آنها ایستاده‌ایم.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توییتی نوشت از خبر حمله مسلحانه در وین «بهت‌زده» شده و این حمله را «خشونت و نفرتی بزدلانه» خواند. بورل ضمن ابراز همدردی با مردم اتریش گفت: «ما در کنار شما می‌ایستیم.»

بوریس‌ جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در توییتی گفت از شنیدن خبر حمله‌های وین «عمیقا بهت‌زده» شده است و از طرف کشورش با مردم اتریش ابراز همدلی کرد. او افزود: «ما در مقابله با ترور در کنار شما می‌ایستیم.»

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، حمله‌های مسلحانه در وین را «وحشتناک و دلخراش» خواند و گفت: «ما این اقدام تروریستی را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کنیم. ما به یاد مردم اتریش و کلیه‌افرادی هستیم که در این اقدام تاسف‌برانگیز آسیب دیده‌اند.»

وزارت خارجه آلمان در توییتی نوشت: «اخبار هولناک و ناراحت‌کننده‌ای از وین می‌رسد. هنوز از ابعاد کامل وحشت و ترور آن خبر نداریم. ما در این لحظات سخت با مجروحان و قربانیان همدردی می‌کنیم و راه را برای نفرت‌پراکنانی که هدف‌شان جدا کردن جامعه ماست باز نخواهیم گذاشت.»

سفارت آمریکا در اتریش از کلیه شهروندان آمریکایی که در وین زندگی می‌کنند خواست از نزدیک شدن به محل حمله خودداری کرده و با رعایت کردن توصیه‌های مقامات، به اخباری که در رسانه‌های محلی منتشر می‌شود توجه کنند.

جپ کوفود، وزیر خارجه دانمارک، در توییتی با «فاجعه‌بار» خواندن حمله مسلحانه به وین، ضمن ابراز همدردی و اتحاد با قربانیان حادثه و مردم اتریش نوشت: «موج تروریسم باید متوقف شود.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.