اعتصاب غذای مجدد علی محمدی مقدم در زندان ارومیه

پنجشنبه, 15ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – علی محمدی مقدم، زندانی امنیتی در زندان ارومیه از روز چهارشنبه ۱۴ آبان‌ماه در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان زندان و با طرح خواسته اعزام به مرخصی و اعزام بیمارستان اعتصاب غذا کرد. آقای محمدی مقدم پیشتر در تاریخ ۱۹ مهر با دوختن لب‌هایش اعتصاب غذا کرد و شبانه به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۱ مهرماه با وعده مساعد مسئولین به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از صبح امروز چهارشنبه ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۹۹، علی محمدی مقدم، زندانی امنیتی در زندان ارومیه اعتصاب غذا کرد.

اعتصاب غذای آقای محمدی مقدم در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان زندان و با طرح خواسته اعزام به مرخصی و اعزام بیمارستان روانپزشکی صورت گرفته است.

یک منبع مظلع از شرایط آقای محمدی مقدم در این خصوص به هرانا گفت: «وی پیشتر قرار بود به بیمارستان روانپزشکی رازی ارومیه اعزام شود که با عدم تحقق این وعده از صبح امروز اعتصاب غذا کرد. از زمان اعتصاب ایشان مسئولان زندان به وی گفته‌اند ظرفیت سلول‌های انفرادی فعلا تکمیل است و نمی‌توانیم پس از اعتصاب فعلا شما را به سلول منتقل کنیم.»

علی محمدی مقدم از تاریخ ۱۹ مهرماه امسال با دوختن لب‌هایش با طرح خواسته آزادی از زندان اعتصاب غذا کرد. وی مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی است و پیشتر پزشکی قانونی استان‌های تهران، کرمانشاه و آذربایجان غربی تشخیص به عدم تحمل کیفر وی داده‌اند. آقای محمدی در تاریخ ۲۱ مهرماه به یکی از سلول‌های انفرادی زندان ارومیه منتقل شد و صبح روز بعد به بند سیاسی بازگردانده شد و پس از وعده مساعد دادستان دادسرای نظامی ارومیه مبنی بر رسیدگی به وضعیت وی و حل مشکلات به اعتصاب خود پایان داد.

پیشتر یک منبع مطلع از شرایط این زندانی در این خصوص به هرانا گفت: “آقای محمدی مقدم روز شنبه در مقابل افسر نگهبانی تحصن کرده و خواستار آزادی است. تا چند سال قبل به او مرخصی هم می‌دادند اما از سال ۹۸ به مرخصی نرفته است. به نظر می‌رسد سال‌های زندان و فشارهای دوره بازجویی بیماری او را تشدید کرده است”.

علی محمدی مقدم بازداشت و در فروردین ۸۹ توسط دادسرای نظامی استان تهران از بابت اتهام محاربه از طریق جاسوسی برای دولت آمریکا به ۱۸ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان ارومیه تقلیل یافت. آقای محمدی مقدم نهایتا پاییز سال ۸۹ از زندان اوین به زندان ارومیه منتقل شد.

علی محمدی مقدم، حدودا ۴۰ ساله، متاهل، پدر دو فرزند، اهل کرمانشاه و فوق لیسانس علوم سیاسی است.

آقای محمدی مقدم هم اکنون در بند سیاسی زندان ارومیه بسر می‌برد. وی پیش از بازداشت در ارتش اشتغال داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.