اگر ترامپ شکست بخورد!

جمعه, 16ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

تا این لحظه نتایج انتخابات آمریکا را اعلام نکرده‌اند. هنوز رقابت‌های دو نامزد در ایالت‌های کلیدی ادامه دارد و احتمال دارد تا چند ساعت و چند روز دیگر هم نتیجه اعلام نگردد و تکلیف معین نشود.

نتیجه انتخابات هیچ ربطی به ما ایرانیان و هیچ تاثیری بر روی آینده ما ایرانیان ندارد زیرا هر کشوری را باید مردم آن کشور بسازند و آباد کنند. آینده سازان هر کشوری مردم آن کشورند.

حال ببینیم اگر ترامپ انتخاب نشود در آمریکا چه اتفاقی رخ خواهد داد. در اولین گام ترامپ مخالفت خود را با نتیجه انتخابات اعلام خواهد کرد.

اگر بایدن انتخاب شود به احتمال زیاد در شهرها آشوب صورت گیرد و زد و خورد‌های خیابانی رخ خواهد داد. این شرایط را حزب جمهوریخواه و ترامپ آماده کرده‌اند.

اگر بایدن انتخاب شود به احتمال زیاد ترامپ دست به کودتای انتخاباتی بر علیه رای مردم خواهد زد. همانگونه که خامنه‌ای در سال ۱۳۸۸ بر علیه رای مردم تقلب کرد و کودتای انتخاباتی را انجام داد. آری کودتا و تعجب نکنید. اگر ترامپ انتخاب نشود اعلام خواهد کرد نتیجه انتخابات را قبول ندارم چون تقلب شده است. دعوا از اینجا شروع می‌شود و او می‌گوید جون تقلب شده است و حزب دمکرات آرای را دستکاری کرده است پس آرای باید بازشماری شوند و نتیجه انتخابات را به بالاترین مراجع قضایی می‌کشاند. و بالاترین مراجع قضایی اکثرا متشکل از جمهوری خواهان مسیحی افراطی یا بقولی کریستیانیست‌ها تندرو بر وزن اسلامیست‌ها می‌باشند. چند هفته گذشته، دونالد ترامپ پیش بینی کرده بود که پرونده این انتخابات در دیوان عالی بسته خواهد شد. تهدید ترامپ درباره کشاندن مسئله انتخابات به دیوان عالی آمریکا، چیزی است که او بارها در بهار و تابستان تکرار کرده و مشغول برنامه ریزی درباره آن بوده است. ترامپ وکلایی را استخدام نموده تا در صورتی که با رقیب دموکراتش نتیجه تنگاتنگی بدست آورد، او را به چالش بکشد.

ترامپ از ماه‌ها پیش، زمینه ادعای تقلب را فراهم کرده بود؛ چرا که وی مدعی شده بود چنانچه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پیروز نشود، حتما تقلب در انتخابات اتفاق افتاده است.

به باور من، از همان زمانی که ترامپ دم از تقلب تقلب در انتخابات میزد برنامه کودتا علیه رای مردم را کلید زد. بویژه با اصرار انتخاب خانم ایمی برت برای دیوان عالی کشور توسط ترامپ. بالاخره سنای آمریکا سرانجام صلاحیت ایمی برت، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی کشور را تایید کرد، اقدامی که از آن به عنوان یک پیروزی برای رئیس جمهور ایالات متحده نام برده می‌شود.

اقدام سنای آمریکا در تعیین قاضی جدید برای دیوان عالی کشور درست هشت روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ما را به این نتیجه می‌رساند که نه تنها ترامپ بلکه ترامپ و حزب جمهوریخواه متحدا در صدد کودتا بر علیه رای مردم در صورت انتخاب نشدن مجدد ترامپ بوده و می‌باشند.

ممکن است نوشته‌ام را قدری مبالغه آمیز در مورد شرایط غیر دموکراتیک در آمریکا بدانید. ولی متاسفانه سالهاست دموکراسی آمریکا دیگر انچنان کار نمی‌کند. بطوریکه حزب جمهوریخواه دیگر به موازین اخلاقی در چارچوب همان دموکراسی آمریکایی و معیارها و ارزش‌های دموکراسی و حقوق بشر اعتقادی ندارد. اگر داشت در مقابل اقدامات زن ستیزانه و نژادپرستانه و ضد دموکراتیک و ضد حقوق بشر ترامپ عکس العملی نشان می‌داد.

بی توجهی ترامپ به ارزشهای اخلاقی و انسانی باعث نشد که حمایت جمهوری خواهان از او کم شود. ترامپیسم آنقدر در حزب جمهوریخواه نفوذ کرده است که اکنون این حزب مبدل به حزب ترامپیست‌ها شده است.

دموکراسی در آمریکا سالهاست لرزان است و این حالت را ترامپ در این چهار سال کاملا عیان ساخت. بی توجهی و نادیده گرفتن ارزش‌های دموکراسی در بسیاری از دولتمردان آمریکا و در افکار بخشی از آمریکایی‌ها که خود ناشی از سلطه همه جانبه نئولیبرالیسم در آمریکا می‌باشد باعث شد که در سال ۲۰۱۶ ترامپ به کاخ سفید راه یابد.

چه کسی تصور می‌کرد در شهرهای بزرگی چون واشنگتن‌، نیویورک، هستون، سان ‌فرانسیسکو و….. فروشگاه‌ها قبل از انتخابات از ترس شورش با نردبان و چوب از خود محافظت کنند.

چه کسی فکر می‌کرد در بزرگترین دموکراسی جهان که برای جهانی رویا شده بود مردم از ترس هرج و مرج اسلحه‌های سنگین بخرند.

چه کسی فکر می‌کرد در آمریکا رییس جمهورش هر لحظه بگوید من نتیجه انتخابات را قبول ندارم چون دموکرات‌ها می‌خواهند تقلب کنند.

چه کسی به خیالش می‌رسید رییس جمهور آمریکا به نژاد پرستان و فاشیست‌ها متوسل شود که مواظب باشید حزب دموکرات پیروز نشود.

چه کسی تصور می‌کرد رییس جمهور آمریکا ملیشیای اسلحه به دست خود را بگوید به حوزه‌های رای بروید و مواظب باشید دموکرات‌ها رای‌ها را نه دزدند.

چه کسی فکر می‌کرد گروه‌های افراطی طرفدار رییس جمهور خواسته باشند در روز روشن فرماندار ایالتی را بربایند.

چه کسی فکر می‌کرد در برخی مناطق از ورود رنگین پوستان که یک چهارم جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند به برخی از حوزه‌های انتخاباتی جلوگیری کنند.

چه کسی تصور می‌کرد رئیس جمهور کشور دموکراتیک آمریکا خواهان توقف شمارش آرا مردم شود.

این داده‌ها و رخدادهایی می‌باشند که من نویسنده مطلب ابداع نکرده‌ام بلکه اخیرا روزانه در رسانه‌های مختلف آمریکا نوشته و گفته شده‌اند.

اگر بعد از اعلان نتایج اوضاع در شهرها متشنج شود و شاهد زد و خورد و شورش در خیابانهای شهرهای بزرگ بین هواداران بایدن و ترامپ باشیم نباید تعجب کنید.

این است آمریکایی که ترامپ با کمک حزب جمهوریخواه ساخته است.

اگر جامعه مدنی و بنیاد‌های دموکراسی و انسانهای ترقی خواه جلوی پیشرفت فاشیست ترامپیسم در آمریکا را نگیرند آمریکا دیگر آمریکا قبلی نخواهد شد. و بعنوان اولین ابر قدرت انحطاط را تا انحلال ادامه خواهد داد.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.