دوتن از محکومان به اعدام شهر شادگان(فلاحیه)، به اتهامی جدید دوباره به دادگاه احضار شدند!

دوشنبه, 7ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

say no to executionدو تن از محکومان به اعدام شهر شادگان به نام های غازی عباسی و عبدالرضا امیر خنافره امروز صبح ٢٨/٧/٢٠١٣ از زندان کارون به شعبه ١٣ دادگستری شهر اهواز إحضار شدند. این دو محکوم به اعدام به اتهام جدیدی برای محاکمه دوباره به دادگاه احضار شده اند.

عبدالرضا امیر خنافره، غازی عباسی، به همراه عبدالامیر مجدمی و شهاب عباسی به اتهام محاربه با خدا و فساد فی الارض به اعدام محکوم شده بودند. در احکام جداگانه ای نیز سه تن دیگر از جوانان شهر شادگان نیز به سه سال زندان در تبعید محکوم شده اند.

چهار فعال فرهنگی شهرشادگان(فلاحیه) که حکم اعدام آنها در ۲۵ بهمن ١٣٩١ توسط دیوان عالی کشور شعبه ٣٢ تایید و درروزهای اخیر به آنها ابلاغ شده است به ترتیب آتی هستند:

١-عبدالرضا امیر خنافره فرزند یونس متولد ١٣۶۶ مجرد، شاعر و ساکن شهر شادگان به اتهام محاربه و فساد فی الأرض به اعدام با تناب چوبه دار محکوم شد.

٢- غازی عباسی فرزند احمد متولد ١٣۶١ مجرد و شاعر است. عباسی نیز به اتهام محاربه و فساد فی الأرض به اعدام محکوم شده است.

٣-عبدالامیر مجدمی فرزند هوشنگ متولد ١٣۵٩ و متأهل، به اتهام محاربه و فساد فی الأرض محکوم به اعدام شده است.

۴- جاسم مقدم پیام فرزند سعید متولد ١٣۶۴ مجرد به اتهام محاربه و إفساد فی الأرض محکوم به اعدام شده است.

این اقدام دستگاه قضایی در فراخواندن دوتن از محکومان به اعدام با اتهامی جدید جهت محاکمه دوباره، درپی واکنش شدید نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر نظیر دیده بان حقوق بشر وسازمان عفو جهانی صورت می گیرد. چنین اقدامی بی شک نشان از عزم دولت مرکزی ایران درسنگین تر وانمود کردن اتهامات این فعالان فرهنگی عرب واجرای احکام اعدام علیه آنها حکایت می کند.
سازمان عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و مرکز اسناد حقوق بشر ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف اجرای حکم اعدام چهار شهروند عرب اهل شادگان شدند.در این بیانیه‌ای مشترک که روز جمعه چهارم مرداد منتشر شده، این سه سازمان از قوه قضاییه ایران خواسته‌اند که محاکمه این چهار نفر مطابق با معیارهای بین‌المللی تجدید شود و حکم اعدام انها را متوقف کنند.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.