بی‌توجهی به بیماری حاد فاطمه مثنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

یکشنبه, 25ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

یک منبع مطلع از بحرانی بودن وضعیت جسمی فاطمه مثنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، خبر داده است.

یک منبع نزدیک به خانواده فاطمه مثنی در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا وضعیت این زندانی سیاسی را بحرانی خواند و گفت که او باید برای معالجه در بیمارستان بستری شود؛ اما مقامات قضایی با درخواست مرخصی استعلاجی و یا حتی اعزام او به بیمارستان موافقت نکرده‌اند.

به گفته این منبع آگاه، دست‌کم ۶ سال از بازداشت این زندانی سیاسی به همراه همسرش حسن صادقی به اتهام «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق»، «محاربه» و «بغی» گذشته است. اما با وجود ابتلای او به بیماری کولیت روده تا به امروز به او مرخصی درمانی داده نشده است. این منبع آگاه افزود که وضعیت سلامت خانم مثنی روز به روز بدتر می‌شود و این باعث نگرانی اعضای خانواده این زندانی سیاسی شده است.

این منبع مطلع، که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود، به صدای آمریکا گفت، فاطمه مثنی اوایل آبان ماه سال جاری در پی خونریزی شدید روده به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شد. وی پس از دیدار با پزشک معالج بدون انجام هیچ‌گونه آزمایشی بار دیگر به زندان اوین بازگردانده شد و در زندان فقط برخی آزمایش‌ها روی او انجام شده است. این در حالی است که بیماری این زندانی سیاسی یکی از بیماری‌های حاد دستگاه گوارشی عنوان شده است و او باید در بیمارستانی خارج زندان مورد معالجه قرار بگیرد.

به گفته این منبع مطلع، اعضای خانواده این زندانی سیاسی به دفعات با مراجعه به مراجع قضایی خواستار مرخصی درمانی و یا اعزام او به بیمارستان برای درمان شده‌اند و اعلام کرده‌اند که حاضرند هزینه درمان را پرداخت کنند. اما این درخواست تا به امروز از سوی قاضی پرونده و دادیار ناظر بر زندان‌ها رد شده است و «دادیار ناظر بر زندان‌ها حتی حاضر نیست اعضای خانواده را ملاقات کند.»

بر اساس اطلاعاتی که این منبع مطلع در اختیار صدای آمریکا قرار داده است،‌ فاطمه مثنی به همراه همسرش حسن صادقی در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۳۹۱ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از یک سال هر یک با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند. نهایتا در تاریخ ۲۰ فروردین ۹۳ حکم ۱۵ سال زندان به اتهام «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق»، «محاربه» و «بغی» توسط قاضی ماشاالله احمدزاده، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، برای هر یک از آنها صادر و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

پس از محکومیت این دو زندانی سیاسی در دادگاه بدوی،‌ پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع و جلسه این دادگاه بدون اطلاع فاطمه مثنی به حسن صادقی برگزار و این حکم عینا از سوی دادگاه تجدید نظر صادر و نهایتا خانم مثنی در مهر ماه سال ۹۳ و آقای صادقی نیز در بهمن ماه همان سال بازداشت و برای سپری کردن محکومیت خود به زندان‌های اوین و گوهردشت کرج منتقل شده‌اند.

این منبع مطلع می‌گوید، این اتهامات در حالی علیه خانم مثنی و همسرش مطرح شده است که آنها هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته‌اند.

پیشتر صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود که اسفند ماه سال ۹۷ «ستاد اجرایی فرمان امام» برخی از اموال این دو زندانی سیاسی را مصادره کرده است.

 حسن صادقی و فاطمه مثنی، دو زندانی سیاسی
اموال یک زوج زندانی سیاسی به نفع حکومت ایران مصادره شد
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «ستاد اجرایی فرمان امام» تنها خانه فاطمه مثنی و حسن صادقی، دو زندانی سیاسی که در زندان‌های اوین و گوهردشت زندانی هستند را مصادره کرده است.

این منبع مطلع در رابطه با مصادره اموال این دو زندانی سیاسی به صدای آمریکا گفت که مقامات جمهوری اسلامی ‌«یک مغازه در بازار و خانه‌ای در شهر کاشان را مصادره کرده‌اند و در حال حاضر نیز روی ملک مسکونی آنها در تهران – که محل اقامت دو فرزند فاطمه مثنی و حسن صادقی است – دست گذاشته‌اند.»

نهادهای حقوق بشری می‌‌گویند جمهوری اسلامی به طور عادلانه به اتهامات رسیدگی نمی‌کند و در بسیاری موارد افرادی بی‌گناه محاکمه و حتی اعدام شده‌‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز بارها و در موارد مختلف برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب گسترده معترضان، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط رژیم حاکم بر آن کشور را محکوم کرده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.