عفو بین‌الملل: ادامه حبس صبا کردافشاری «اقدامی بی‌رحمانه از سوی مقامات ایران» است و او باید بی‌درنگ آزاد شود

دوشنبه, 26ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

Saba KordAfshari, Iran, Activist

پس از تایید حکم ۲۴ سال زندان صبا کردافشاری و رد درخواست اعاده دادرسی این فعال حقوق زنان و مخالف حجاب اجباری توسط دستگاه قضایی ایران، عفو بین‌الملل خواستار آزادی بی‌درنگ او شد.

عفو بین الملل روز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه در صفحه توئیتر خود ادامه حبس صبا کردافشاری را «ناعادلانه» و «اقدامی بی‌رحمانه» از سوی مقامات ایران توصیف کرد و نوشت: «او به خاطر اعتراض به قانون تحقیرآمیز و تبعیض‌آمیز حجاب اجباری به ۲۴ سال زندان محکوم شده است و دیوان عالی کشور اعاده دادرسی او را رد کرده است.»

این سازمان حقوق بشری در ادامه تاکید کرده است که «او باید بی‌درنگ آزاد شود.»

 پیش از این یک منبع نزدیک به خانواده صبا کردافشاری که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود به صدای آمریکا گفت،‌ درخواست اعاده دادرسی این فعال مدنی زندانی که اوایل مهر ماه سال جاری توسط وکیل پرونده به دیوان عالی ارائه شده بود توسط شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور رد و حکم ۲۴ سال زندان او روز چهارشنبه ۱۴ آبان به وکیل صبا کردافشاری ابلاغ شده است.

بر اساس حکم صادره، صبا کردافشاری به ۲۴ سال زندان محکوم شده است که به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۵ سال از این حکم به عنوان اشد مجازات اجرا خواهد شد.

Saba Kordafshari, Activist, Prisoner
درخواست دادرسی صبا کردافشاری در دیوان عالی ایران رد شد؛ ۲۴ سال زندان برای این جوان به خاطر مخالفت با حجاب اجباری
یک منبع مطلع به صدای آمریکا گفت، طی روزهای گذشته درخواست اعاده دادرسی صبا کرد افشاری،‌ فعال مدنی زندانی در ایران از سوی دیوان عالی رد و حکم ۲۴ سال زندان این مخالف حجاب اجباری بار دیگر تایید شده است.

راحله احمدی، مادر خانم کردافشاری، پس از این که تیرماه گذشته اعلام کرد دخترش برای اعتراف اجباری و مصاحبه تلویزیونی تحت فشار قرار دارد، بازداشت شده است.

نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر و دولت ایالات متحده، بارها ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی به نقض آزادی بیان و سرکوب فعالان مدنی، از جمله فعالان حقوق زنان، درخواست کرده‌اند زندانیانی که صرفا به دلیل مطالبه حقوق‌شان گرفتار شده‌اند، آزاد شوند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.