پرونده سازی در زندان؛ تفهیم اتهام هادی رستمی در دادسرای ارومیه

سه شنبه, 27ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – هادی رستمی، زندانی محکوم به قطع چهار انگشت دست راست در زندان ارومیه روز یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه جهت تفهیم اتهام از بابت پرونده جدیدی که اخیرا علیه وی گشوده شده به شعبه ۲ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه اعزام شد. هرانا شهریورماه امسال در گزارشی از تایید حکم قطع دست وی به همراه دو زندانی دیگر در دیوان عالی کشور خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۹، هادی رستمی، زندانی محکوم به قطع چهار انگشت دست راست در زندان ارومیه به شعبه ۲ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه اعزام شد.

در جریان این جلسه، آقای رستمی از بابت اتهام “اخلال در نظم زندان” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و برای وی قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است.

هرانا شهریورماه امسال در گزارشی از تایید حکم قطع دست وی به هم راه دو زندانی دیگر در دیوان عالی کشور خبر داد. صدور این حکم در حالی است که هادی رستمی، یکی از متهمان این پرونده در دفاعیات خود اعترافاتش را تحت فشار و شکنجه اعلام کرده و در زمان وقوع برخی از سرقت‌ها در زندان تهران بزرگ در حال تحمل محکومیت پیشین خود بوده است. لازم به ذکر است حکم قطع دست از جمله مواردی است که نافی اصل کرامت انسانی است. کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن را ممنوع کرده است.

پس از انتشار این گزارش آقای رستمی چندین بار احضار و تهدید شده است که با رسانه ‌ای شدن پرونده حکم قطع ید وی زودتر اجرا خواهد شد.

یک منبع مطلع از شرایط این شهروند در این خصوص به هرانا گفت: “هادی رستمی تهدید شده که چون درباره این پرونده اطلاع رسانی کرده‌ای حکم قطع دستت زودتر اجرا خواهد شد. او منکر هر گونه اطلاع رسانی توسط خود شده اما مسئولان زندان و مسئولان قضایی به او فشار آورده بودند و گفتند کار او بوده. او پیشتر دو بار دست به اعتصاب غذا زده بود، حالا همین اعتصاب‌ها یکی از مصادیق اتهامش عنوان شده است؛ با این حال به نظر می‌رسد این پرونده به دلیل انتشار خبر تایید حکم وی در دیوان عالی کشور برای او گشوده شده است.”

هادی رستمی، فرزند ناصر، متولد ۱۳۶۵، متاهل و اهل شهرستان مهران واقع در استان ایلام است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.