ضبط تلفن همراه ۱۲۰ شهروند در یک مهمانی خصوصی در شیراز

شنبه, 1ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دوشنبه شب مورخ ۱۲ آبان‌ماه در یک مهمانی خصوصی در باغی در اطراف شیراز تلفن همراه ۱۲۰ شهروند توسط ماموران ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر ضبط شده است. ماموران مسلح پس از ورود به باغ اقدام به فیلمبرداری از این افراد کرده و برخی از شهروندان نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دوشنبه شب مورخ ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۹۹، در یک مهمانی خصوصی در اطراف شیراز تلفن همراه ۱۲۰ شهروند توسط ماموران ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر ضبط شده است.

حدود ۴۰ مامور لباس شخصی مسلح پس از ورود به باغی در دهستان کفترک در نزدیکی شیراز، دستان شهروندان را با دستبندهای پلاستیکی بسته و در کف ساختمانی در داخل باغ نشانده و اقدام به فیلمبرداری از چهره آنان کرده‌اند.

نهایتا این شهروندان توسط نیروهای امنیتی در اتاقی داخل باغ مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. ماموران پرسش‌هایی در خصوص مصرف مشروبات الکلی، چگونگی دعوت به این مهمانی و یا گرایش جنسی این افراد پرسیده‌اند.

یک منبع مطلع از شرایط این شهروندان در این خصوص به هرانا گفت: “رفتار ماموران با آنها خشن بود. مثلا یک خانم ترنس به دلیل مشاجره و امتناع از دادن تلفن همراه مورد ضرب و شتم قرار گرفت. همچنین فردی دیگری را به دلیل صحبت کردن به زبان مادری‌اش ضرب و شتم کرده و به صورتش سیلی زدند. برگزارکننده مهمانی و همسر ایشان هم تهدید شدند”.

گفته می‌شود که برگزارکننده مهمانی روز بعد به ستاد خبری اداره اطلاعات شیراز احضار و بازداشت شده است. از سرنوشت این فرد تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

این منبع مطلع همچنین افزود: “شماره تلفن خانواده افراد را گرفتند و گفتند به نوبت با شما تماس گرفته خواهد شد با این وجود هنوز با هیچ یک از شرکت کنندگان در این مهمانی تماس نگرفته‌اند اما از پس دادن تلفن همراه آنان نیز امتناع می‌کنند”.

ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.