اروپا موشک‌ها و رفتارهای ایران در منطقه را وارد گفتگوهای جدید دربارۀ برجام می‌کند

دوشنبه, 3ام آذر, 1399
اندازه قلم متن
ناصر اعتمادی
وزرای امور خارجۀ فرانسه، انگلستان و آلمان، ژان-ایو لودریان، دومینیک راب و هایکو ماس.

وزرای امور خارجۀ فرانسه، انگلستان و آلمان، ژان-ایو لودریان، دومینیک راب و هایکو ماس. © .

سه کشور اروپایی امضاکنندۀ برجام قصد دارند برنامۀ موشکی و رفتارهای ایران را در خاورمیانه وارد مذاکرات جدید بر سر توافق اتمی با تهران بکنند. وزارت امور خارجۀ آلمان با تأئید این خبر افزود که وزرای امور خارجۀ آلمان، فرانسه و بریتانیا امروز دوشنبه بیست و سوم نوامبر در برلن با یکدیگر ملاقات و بر سر اتخاذ یک رویکرد جدید در قبال برنامۀ اتمی ایران با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

“آندره‌آ ساسه”، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آلمان با اظهار این مطلب افزود که فرانسه، آلمان و بریتانیا نقض مداوم برجام از سوی ایران را محکوم  و دربارۀ چگونگی رفتار با این کشور در نشست امروز خود گفتگو می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ آلمان سپس افزوده است : “از نگاه ما ایران دائماً برجام را نقض می‌کند.” آندره‌آ ساسه سپس تصریح کرده است که وزرای امور خارجۀ سه کشور اروپایی امضاکنندۀ برجام در نشست امروز خود دربارۀ برنامۀ موشکی ایران و اقدام‌ها و نقش این کشور در منطقه نیز با یگدیگر تبادل نظر می‌کنند. سه وزیر اروپایی به همین مناسبت خطوط کلی یک سیاست جدید در قبال ایران را از نو تعریف می‌کنند به طوری که مورد قبول همۀ امضاکنندگان برجام از جمله دولت جدید آمریکا قرار بگیرد.

وزارت امور خارجۀ آلمان ابراز اطمینان کرده که موضع سازندۀ دولت جدید آمریکا دربارۀ توافق بین‌المللی بر سر برنامۀ اتمی ایران می‌تواند به رفتارهای منفی ایران در حال حاضر خاتمه دهد و دورنمای تازه‌ای را برای حفظ برجام بگشاید.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ آلمان از اظهار نظر دربارۀ تدابیر احتمالی کشورهای اروپایی در قبال نقض برجام از سوی ایران خودداری کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دیروز یکشنبه بیست و دوم نوامبر پیش از انجام سفر مخفیانۀ خود به عربستان برای ملاقات با ولیعهد این کشور و وزیر امور خارجۀ آمریکا، خطاب به رئیس جمهوری منتخب این کشور، جو بایدن گفت که بازگشت به توافق قبلی با ایران بر سر برنامۀ اتمی این کشور امکانپذیر نیست اگر رفتارها و تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و  برنامۀ موشکی این کشور در گفتگوهای آینده با تهران مورد ملاحظه قرار نگیرند.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.