تداوم بازداشت سمیه کارگر در بند ۲۰۹ زندان اوین، علیرغم نگرانی‌های پزشکی

دوشنبه, 3ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سمیه کارگر، دانش‌آموخته‌ رشته فلسفه دانشگاه تبریز با گذشت ۳۹ روز از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ اوین نگهداری می‌شود. خانم کارگر که از یک بیماری نادر چشمی رنج می‌برد، از زمان بازداشت از دسترسی به داروهای خود محروم مانده است، امری که منجر به وخامت حال، کاهش قوای بینایی و افزایش نگرانی خانواده وی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۳ آذرماه ۱۳۹۹، سمیه کارگر، دانش‌آموخته‌ رشته فلسفه دانشگاه تبریز با گذشت ۳۹ روز از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ اوین نگهداری می‌شود.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم کارگر در خصوص آخرین وضعیت وی به هرانا گفت: «سمیه کارگر آخرین بار سه روز پیش با خانواده‌اش در یک تماس ۳۰ ثانیه‌ای از وخامت حال خود در سلول انفرادی خبر داد. او از یک بیماری نادر چشمی رنج می‌برد و دید چشمانش به شدت کم شده است؛ به طوری که امکان حرکت برایش بسیار سخت شده. او نیاز فوری به داروهای خاص و مراقبت پزشکی در بیرون از زندان دارد اما از زمان بازداشت از دسترسی به داروهای خود محروم مانده و خانواده ایشان در نگرانی بسر می‌برند.»

سمیه کارگر پیشتر در تاریخ ۲۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او ازجمله لپ‌تاپ و تلفن همراه وی را ضبط کرده و با خود بردند.

تا زمان تنظیم این گزارش کماکان از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست. با این حال پیشتر و پس از پیگیری‌های خانواده خانم کارگر از دادسرای اوین تنها به آنها گفته بودند که اتهام ایشان مربوط به جرائم اینترنتی است.

سمیه کارگر فارغ‌التحصیل رشته فلسفه دانشگاه تبریز و شهروند کرد اهل ایلام است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.