صدور حکم پنج سال و پنج ماه زندان برای یک شهروند کُرد

شنبه, 8ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

استان‌وایر- دادگاه انقلاب سنندج یک شهروند اهل سروآباد در استان کردستان را با اتهامات سیاسی به حبس محکوم کرده است.

به گزارش رسانه های حقوق بشری کردستان، این شهروند با نام «فرزاد حسینی» توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به تحمل ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

گزارش شده که این حکم به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون جمهوری اسلامی برای این جوان صادر شده است.

فرزاد حسینی روز یکشنبه ۲۸ بهمن۱۳۹۷ توسط نیروهای اداره اطلاعات کامیاران بازداشت و پس از سه ماه و ۱۵ روز بازداشت در ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ با وثیقه سنگین یک میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان برگزاری نشست دادگاه آزاد شد.

این شهروند سروآبادی روز دوشنبه ۱۳ مرداد امسال نیز پس از احضار به دادگاه انقلاب سنندج با دستور قاضی سعیدی بازداشت و به مدت ۵۰ روز ر بازداشتگاه‌های کامیاران و سنندج محبوس بود.

برخورد دستگاه‌های قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی با شهروندان کرد با اتهام همکاری با احزاب اپوزیسیون جمهوری اسلامی در هفته‌های گذشته شدت یافته است.

در روز سه‌شنبه چهارم آذر ماه «خالد زمانی» شهروند اهل کامیاران توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی «سعیدی»، به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

روز یک‌شنبه دوم آذر نیز رسانه‌ها از محکومیت «زینب اسماعیلی»، شهروند ۵۸ ساله اهل دهگلان و از اعضای «مادران صلح» به شش سال زندان با اتهامی مشابه خبر دادند.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.