تذکر دوباره شورای شهر تهران به شهردار در مورد بوی نامطبوع پایتخت

یکشنبه, 9ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط‌ زیست شورای شهر تهران با تذکر دوباره درباره منشا بوی نامطبوع در پایتخت از پیروز حناچی، شهردار تهران، خواست که یکی از معاونت‌های این مجموعه به عنوان متولی اصلی پیگیری موضوع مشخص شود.

هر سال با آغاز فصل سرما بوی نامطبوعی شهر تهران را فرامی‌گیرد.

اولین بار ۱۲ دی‌ماه سال ۱۳۹۷، خبرگزاری‌های ایران از انتشار «بوی نامطبوعی» در بخش وسیعی از شهر تهران خبر دادند.

از نخستین‌ ساعات انتشار این خبر گمانه‌های متعددی از «ترکیدگی شبکه فاضلاب» تا «فعالیت‌های آتشفشان دماوند» و «فوران فاضلاب ۵۰ ساله ساختمان پلاسکو» درباره خاستگاه آن منتشر شد.

اسفند ماه همان سال و یک هفته پس از گزارشی از وجود «کانون‌های بوی بد» در مسیر فرودگاه امام خمینی به آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی، خبرگزاری ایسنا از دستور مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای در این باره خبر داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همان موقع با اشاره به «گله‌مند» بودن رهبر و رئیس جمهور «از بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام» خبر داد و گفت که رهبر جمهوری اسلامی «دستور داده‌اند تا پایان دولت دوازدهم این مسئله رفع شود».

در سومین سال انتشار این بو و در آخرین سال از عمر دولت دوازدهم هنوز منشا این بو و راهکارهای رفع آن مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا، آرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران امروز یک‌شنبه، نهم آذر ماه در جلسه امروز این شورا ضمن تذکر به شهرداری تهران گفت: «انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران حاکی از یک معضل محیط‌ زیستی نوپدید در شهر تهران است که می‌توان آن را به اژدهایی چندسر تشبیه کرد که هر سال، سر جدیدی به آن اضافه می‌شود.»

به گفته آقای حسینی میلانی در خصوص منشا این بو تاکنون از فاضلاب، گاز مرکاپتان، مرکز دفع پسماند آرادکوه و مازوت‌سوزی صنایع سخن گفته شده است.

این عضو شورای شهر تهران در حالی که یکی از عوامل موثر در انتشار این بو را فاضلاب و کانال‌های سطحی در شهر عنوان کرد از شرکت آب و فاضلاب استان تهران خواست که در اسرع وقت برنامه اجرایی خود را برای رفع مشکل گسستگی حدود ۴۰۰ نقطه در شبکه فاضلاب تهیه و به شورای شهر ارسال کند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.