بازداشت عرفان تات، خواننده رپ توسط نیروهای امنیتی در تهران

یکشنبه, 16ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – عرفان تات، خواننده رپ روز چهارشنبه ۵ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بی‌خبری مطلق از وضعیت این شهروند پس از بازداشت موجب نگرانی خانواده وی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۴ عصر روز چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۳۹۹، عرفان تات، خواننده رپ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست و بی‌خبری از وضعیت این شهروند پس از بازداشت موجب افزایش نگرانی خانواده ایشان شده است.

آلبوم گروهی ترکش یکی از آخرین آثاری است که از عرفان تات منتشر شده است. آقای تات در این اثر به انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران پرداخته است.

عرفان تات، خواننده رپ و شهروند ساکن تهران است.

موسیقی زیرزمینی مجموعه‌ای از سبک‌های موسیقی است که در زمان تولید خود مورد توجه ناشران و تهیه‌کنندگان قرار نمی‌گیرد و معمولاً با سبک زندگی و بعضی ارزش‌های اجتماعی یا دینی در تضاد است. این نوع موسیقی از سوی نظام حاکم به رسمیت شناخته نشده و در مکانی که موقعیت رسمی ندارد و در استودیوهای خانگی به صورت مخفیانه و با مضامین اعتراضی تولید می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع موسیقی قابلیت جذب مخاطبان نخبه و صاحب اندیشه و همینطور عام و مردم عادی است.

حکومت ایران طی سال‌های اخیر علیرغم ممیزی‌های فراوان قبل از انتشار آثار موسیقی و لغو مکرر کنسرت‌ها، در بسیاری موارد اقدام به بازداشت یا احضار خوانندگان کرده است. حکومت ایران موسیقی رپ را همواره یک تهدید دانسته و خواننده‌های رپ امکان دریافت مجوز را نداشته‌اند و اغلب مجبور به ترک ایران شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.