محرومیت از اعزام محمدصابر ملک رئیسی به مرخصی پس از درگذشت پدر

یکشنبه, 16ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۱۵ آذرماه پدر محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل درگذشت، با این وجود وی تاکنون از اعزام وی به مرخصی محروم مانده است. آقای ملک رئیسی مهرماه ۸۸ در سن ۱۷ سالگی بازداشت و توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۷ سال حبس تعزیری که ۱۵ سال از آن حبس در تبعید است محکوم شد. وی هم‌اکنون دوازدهمین سال از مدت محکومیت خود را بدون یک روز مرخصی در زندان اردبیل سپری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل با وجود از دست دادن پدرش کماکان از اعزام به مرخصی محروم مانده است.

میزان وثیقه صادر شده برای اعزام آقای ملک رئیسی به مرخصی علیرغم عدم توانایی مالی وی در تامین آن تاکنون کاهش نیافته است. آخرین دیدار آقای ملک رئیسی با پدرش در سال ۹۶ در جریان ملاقاتی در زندان اردبیل صورت گرفته بود.

پدر محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل روز شنبه ۱۵ آذرماه امسال درگذشت.

آقای ملک رئیسی در تاریخ ۲ مهرماه ۱۳۸۸ حالی که تنها ۱۷ سال داشت توسط ماموران اداره اطلاعات زاهدان بازداشت شد. دلیل بازداشت محمدصابر ملک رئیسی به گونه‌ای که خود در نامه‌هایش نوشته، فعالیت‌های یکی از برادرانش بوده است. دستگاه امنیتی که به برادر وی دسترسی نداشت آقای ملک رئیسی را در نوجوانی به عنوان “گروگان“ بازداشت کرد.

محمدصار ملک رئیسی پس از تحمل یک سال بازداشت در بازداشتگاه این نهاد و زندان زاهدان توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۷ سال حبس تعزیری که ۱۵ سال آن حبس در تبعید است محکوم شد. آقای ملک رئیسی در زمان محاکمه اقاریر خود را تحت شکنجه و فشار دانسته بود. این زندانی سیاسی پس از تحمل ۳ سال زندان از زندان زاهدان به زندان اردبیل تبعید شد.

محمدصابر ملک رئیسی در اسفندماه ۱۳۹۷ در پرونده جدیدی که در دوران زندان برای وی گشوده شد، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو اردبیل به ریاست قاضی عباس فیض الهی از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر” برابر با ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی مردادماه ۹۸ در بخش دوم این پرونده توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی وحید مهدوی راد به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و مستندا به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی هرکدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و در مرحله تجدیدنظر از این اتهام تبرئه شد.

محمد صابر ملک رئیسی، فرزند دادعلی و اهل چابهار استان سیستان و بلوچستان است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.