اعتراض دو روحانی برجسته اهل سنت سیستان و بلوچستان به کشتن سه جوان بلوچ توسط پلیس

یکشنبه, 16ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

وبسایت شبکه تلویزیونی «کلمه» گزارش داد در پی کشته شدن سه جوان بلوچ از سوی ماموران نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان،‌ دو روحانی برجسته اهل سنت در این استان ضمن انتقاد از نیروی انتظامی خواستار پیگیری و معرفی عاملان این «جنایت» شدند.

بر اساس این گزارش مولوی حنیف حسین‌زهی، نویسنده و مترجم اهل سنت، و مولوی عبدالرحمن عمرزهی، امام‌جمعه «مسجد حسنین» ایرانشهر، نیروی انتظامی را به دلیل عدم وجود امنیت مورد انتقاد قرار داده و به فشارها برای بستن پرونده این حادثه اعتراض کرده‌اند.

به گزارش کلمه، حسین‌زهی گفته است: «در داخل کشور هیچ امنیتی نداریم، حتی نیروهای خودی نظام به دست یک نیرو و ارگان دیگر کشته می‌شوند. نظامی که خود را پرچم‌دار دفاع از مظلومان فلسطین، عراق و سوریه می‌داند، اما ما در شهر خودمان امنیت نداریم و امروز یک کشتار دسته‌جمعی به راه افتاده تا یک نسل را از بین ببرند.»

همچنین امام جمعه مسجد حسنین ایرانشهر گفته است: «ملت ما امروز مظلوم شده و خون بلوچ توسط خود ماموران ریخته می‌شود.»

او افزود: «سه جوان و سه برادر از یک خانواده را از دست دادیم، اما این سه برادر به دست دزدها، سارقان و افراد مسلح و اشرار کشته نشدند، بلکه به دست خود نیروهای انتظامی نظام کشته شدند.»

عبدالرحمن عمرزهی هم ضمن اشاره به عزادار شدن سه زن و ۹ فرزند در پی این حادثه، افزود: «ماموران با توجیه این‌که اشتباهی زده شده می‌خواهند پرونده را ببندند. اما اگر فرزندان مسئولان کشته می‌شدند و امروز به‌جای این خانواده بلوچ، این آتش در خانه یکی از مسئولان روشن می‌شد، آیا این توجیه را می‌پذیرفتند؟»

پیشتر رسانه‌های محلی در سیستان و بلوچستان اعلام کرده بودند سه برادر به نام‌های نواب، خداداد و احمد محمدی از اهالی روستای آبادان، بخش دامن شهرستان ایرانشهر، روز جمعه به اشتباه در کمین نیروهای انتظامی مبارزه با مواد مخدر افتاده و با «شلیک اشتباهی» جان خود را از دست داده‌اند.

برخی رسانه‌ها این سه‌ برادر را «‌بسیجی» معرفی کرده‌اند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.