ممانعت از تودیع قرار و آزادی؛ تداوم بازداشت شهره حسینی در زندان اوین

سه شنبه, 25ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی که ۱۸ روز گذشته را در زندان اوین در بازداشت بسر برده است، با مخالفت بازپرس پرونده برای تودیع قرار وثیقه مواجه شده است. خانم حسینی روز شنبه ۸ آذرماه پس از حضور در دادسرای اوین با افزایش میزان وثیقه مواجه و به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی بازداشتی در زندان اوین با مخالفت مسئولین برای پذیرش قرار وثیقه، کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

یک منبع مطلع از وضعیت خانم حسینی به هرانا گفت: «خانم حسینی هفته گذشته طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش به آنها گفته بود که ظاهرا باید تا زمان برگزاری دادگاه در بازداشت بماند. او دو بار هم در این هفته در حد احوالپرسی با خانواده تماس داشت. بازپرس پرونده از روز دوشنبه ۱۰ آذرماه تاکنون علیرغم تعیین وثیقه از قبول قرار و آزادی خانم حسینی امتناع می‌کند.»

شهره حسینی در تاریخ ۱۱ مهرماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۵ مهرماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

ماموران در زمان بازداشت شماری از وسایل شخصی او از جمله، لپ‌تاپ، تلفن همراه، اسناد و مدارک شخصی را ضبط کرده با خود برده بودند.

اتهامات مطروحه علیه خانم حسینی در دوران بازجویی همکاری با یکی از گروه‌های معاند نظام و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

وی مجددا در تاریخ ۸ آذرماه به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی احضار شد اما پس از حضور در دادسرا با افزایش مبلغ وثیقه به ۱ میلیارد تومان مواجه و بازداشت شد. او پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.