آزادی پدر و برادر نوید افکاری ساعاتی پس از بازداشت

پنجشنبه, 27ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حسین افکاری و حمید افکاری، پدر و برادر نوید افکاری که صبح امروز پنج‌شنبه ۲۷ آذرماه، توسط نیروهای امنیتی بر مزار او در گورستان روستای سنگر از توابع بخش همایجان شهرستان سپیدان بازداشت شده بودند، دقایقی قبل آزاد شدند. نوید افکاری، کشتی گیر ایرانی و از بازداشت شدگان اعتراضات مرداد ۹۷ روز ۲۲ شهریورماه امسال، علیرغم ابهامات جدی در پرونده و موج جهانی حمایت از وی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد. وحید و حبیب افکاری دو برادر دیگر آقای افکاری کماکان در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین افکاری و حمید افکاری، پدر و برادر نوید افکاری دقایقی قبل آزاد شدند.

حسین افکاری و حمید افکاری، پدر و برادر نوید افکاری صبح امروز پنج‌شنبه ۲۷ آذرماه بر مزار نوید افکاری در گورستان روستای سنگر از توابع بخش همایجان شهرستان سپیدان بازداشت شده بودند. به گفته یک منبع مطلع “خانواده افکاری در این مدت تحت فشار بوده‌اند تا روی قبر نوید افکاری سنگ مزار نگذارند و امروز پدر و برادر نوید در حال تمیز کردن و آماده‌سازی مزار نوید برای نصب سنگ قبر بودند که بازداشت شدند.”

نوید و وحید افکاری در تاریخ ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ و حبیب افکاری در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۷ در رابطه با اعتراضات سراسری مرداد ۹۷ بازداشت شدند. این افراد در جریان بازجویی‌ها برای اخذ اعتراف بارها مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته‌اند.

این شهروندان توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز مورد محاکمه قرار گرفتند و نوید افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

نوید افکاری، در نهایت سحرگاه روز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹ علیرغم ابهامات جدی در پرونده و موج جهانی حمایت از وی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

با گذشت بیش از سه ماه از اعدام نوید افکاری، وحید افکاری و حبیب افکاری دو برادر دیگرش کماکان در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.

هرانا در تاریخ ۷ شهریورماه امسال نخستین بار در گزارشی به تفضیل از صدور احکام اعدام، حبس و شلاق برای نوید، وحید و حبیب افکاری خبر داد و اسناد مربوط به آن را نیز منتشر کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.