دادگاه تجدیدنظر؛ مهدی صانع فرشی به ۵ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد

جمعه, 28ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، محکومیت مهدی صانع فرشی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه را عینا تایید کرد. این حکم امروز پنج‌شنبه ۲۷ آذر به وی ابلاغ شده است. آقای صانع فرشی پیشتر توسط دادگاه انقلاب ارومیه به ۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، محکومیت مهدی صانع فرشی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه را عینا تایید کرد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی صادر و امروز در زندان به وی ابلاغ شده است، آقای صانع فرشی به اتهام عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام به ۵ سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس محکوم شده است.

از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام در خصوص وی قابل اجرا است.

هرانا در تاریخ ۲۲ آبان ماه امسال طی گزارشی از محکومیت مهدی صانع فرشی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه به ۵ سال و ۶ ماه حبس خبر داده بود.

مهدی صانع فرشی در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ در حالی که برای دیدار با مادرش از کشور ترکیه به ایران آمده بود، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد.

وی نهایتا در تاریخ ۲۱ شهریورماه امسال با پایان بازجویی‌ها از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان ارومیه منتقل شد و جلسه دادگاه وی در تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۹ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شد.

مهدی صانع فرشی، ۴۴ ساله و شهروند اهل تبریز است. وی هم‌اکنون در بند سیاسی زندان ارومیه بسر می‌برد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.