خواهر نوید افکاری از تخریب محل دفن برادرش خبر داد

جمعه, 28ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

نوید افکاری ۲۲ شهریور، اعدام و شبانه دفن شد.

نوید افکاری ۲۲ شهریور، اعدام و شبانه دفن شد.

الهام افکاری، خواهر نوید افکاری، کشتی‌گیر اعدام شده در ایران، با انتشار تصویری در شبکه‌های اجتماعی از تخریب محل دفن برادرش خبر داد.

این خبر ساعتی پس از آن منتشر شد که حسین و حمید افکاری، پدر و برادر نوید در محل دفن او در گورستان روستای سنگر از توابع شهرستان سپیدان فارس برای ساعاتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

الهام افکاری در شرح عکسی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است، نوشته است: «اینجا میدان جنگ نیست، اینجا مزار نویدمان است که ریختند و بردند و ویران کردند.»

یک منبع مطلع در این باره به خبرگزاری هرانا گفته است که خانواده افکاری در این مدت تحت فشار بوده‌اند تا روی قبر نوید افکاری سنگ یادبود نگذارند و روز پنج‌شنبه وقتی پدر و برادر نوید در حال آماده‌سازی محل دفن بودند، بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شدند.

نوید افکاری با وجود ابهامات فراوانی که از سوی وکلایش اعلام شد و به رغم کارزار جهانی در مخالفت با اعدامش، ۲۲ شهریور، اعدام و شبانه دفن شد.

او که پس از شرکت در اعتراض‌های مرداد ۹۷ بازداشت شد، به قتل یک کارمند حراست متهم شده بود. نوید افکاری و دو برادرش یعنی وحید و حبیب که اکنون در زندان به سر می‌برند، در جریان دادگاه گفتند که تحت شکنجه مجبور به پذیرش مسئولیت قتل شده‌اند.

خانواده نوید افکاری در ماه‌های گذشته بارها برای آگاهی از وضعیت حمید و حبیب افکاری در زندان پیگیری کرده‌اند ولی مسئولان زندان پاسخی به آنها نداده‌اند.

بر اساس حکم دادگاه، وحید افکاری نیز به ۵۴ سال و شش ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و سه ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

بی‌نام و نشان گذاشتن محل دفن، ممانعت از برگزاری مراسم ترحیم، فشار بر خانواده و تهدید و ارعاب آنها و شکستن سنگ قبر از مواردی است که در چهار دهه گذشته در سابقه نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.