فرمانده سنتکام: در صورت حمله تلافی جویانه ایران در آستانه سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، آمریکا آماده واکنش است

دوشنبه, 1ام دی, 1399
اندازه قلم متن

ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام

ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام © Dr.

با نزدیک شدن به اولین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی این احتمال تقویت می شود که نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی دست به اقدامی تلافی جویانه علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه بزنند. این موضوع تنش های بالقوه در منطقه را افزایش داده است. نگرانی از بروز چنین اقدامی موجب شده که نیروی های آمریکایی در منطقه، خصوصاً در عراق و افغانستان در حالت آماده باش کامل قرار بگیرند. در چنین شرایطی ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه) شامگاه یکشنبه به ایران هشدارداد که هر گونه حمله از سوی ایران و نیروهای نیابتی اش با واکنش آمریکا روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام که به تازگی و بدون اعلام قبلی به خاورمیانه سفر کرده است، یکشنبه شب در یک گفتگوی تلفنی از محلی نامعلوم با گروهی از خبرنگاران گفت: «اگر ایران در آستانه سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی حمله کند، ما آماده واکنش هستیم…آماده‌ایم تا از خودمان، دوستانمان، شرکایمان در منطقه دفاع کنیم.»

ژنرال مکنزی همچنین گفت:« ارزیابی من این است که در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم و آماده ی هر رویکردی هستیم که ایرانی ها یا نیروهای نیابتی شان انجام دهند.»

به گفته خبرنگاران سفرهای اعلام نشده اخیر ژنرال مکنزی و  ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و همچمین اعزام ناو هواپیمابر نیمیتز در ماه نوامبر و بمب افکن های ب-۵۲ نشانه‌ های آشکار از نگرانی مقامات ارتش آمریکا از اهداف و قصد احتمالی جمهوری اسلامی برای  اقدام تلافی جویانه به کشتن قاسم سلیمانی توسط آمریکاست.

یادآور می شویم که سفر هفته گذشته ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کشورهای قطر، عربستان سعودی، امارات، اسرائیل و افغانستان تا آخرین روز سفر و زمان خروج او از منطقه مخفی نگه داشته شده بود.

قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسدران و همراهانش در روز ۱۳ دیماه گذشته/سوم ژانویه با حمله پهپاد آمریکایی و با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

 پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق اعلام کرد که آمریکا در آینده تاوانی سنگین برای این اقدام خواهد پرداخت و  قول داد که به خوانخواهی سلیمانی در زمان مقتضی “انتقام سختی” از آمریکا و آمران و عاملان این ترور خواهد گرفت.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.