نگرانی وکیل یک زندانی سیاسی بلوچ از اجرای ناگهانی حکم اعدام

پنجشنبه, 4ام دی, 1399
اندازه قلم متن

استان‌وایر – وکیل یکی از زندانیان بلوچ به نام «عبدالحمید می بلوچ زهی» از زندانیان سیاسی محبوس در زندان زاهدان از ثبت درخواست اعاده دادرسی از طریق سامانه خدمات قضایی خبر داد و خواهان توقف اجرای احتمالی حکم اعدام او شد.

«مصطفی نیلی» وکیل این زندانی سیاسی در توییتر خود نوشت:«امروزخانواده‌ ایشان اطلاع دادند که او را از بند عمومی زندان زاهدان خارج کرده‌اند و نگران اجرای حکم او هستند. از مقامات قضایی تقاضا دارم در صورت صحت خبر، اجرای حکم را متوقف کنند.»

عبدالحمید میربلوچ زهی،  در تاریخ ۷ آذر ۹۴، از سوی مأموران وزارت اطلاعات به اتهام «بغی» و عضویت در گرو‌های مخالف جمهوری اسلامی در منزلش بازداشت شد.

این زندانی بلوچ  ابتدا از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم  شد اما حکم او با فشار اداره اطلاعات سپاه  به اعدام تبدیل شد.

آقای نیلی پیشتر  از احتمال اعدام پنج زندانی در زندان زاهدان خبر داده  و خواستار دادن فرصت برای بررسی درخواست اعاده دادرسی آنان شده بود. این وکیل دادگستریدر  حساب توییترش نوشته بود که خبری مبنی بر اجرای پنج حکم اعدام به خانواده یکی از موکلینش داده شده است.

نیلی در مصاحبه با سایت امتداد نیز گفت که تلفن زندان زاهدان به دلیل مشکل مخابراتی قطع است و به دلیل تعطیل بودن ادارات نتوانسته با مقام‌های رسمی در این‌باره تماس بگیرد.

به گفته نیلی، در زندان زاهدان حداقل ۱۰ نفر به اتهام «بغی (شورش مسلحانه علیه حکومت» و عضویت در گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی، به «اعدام» محکوم شده‌اند.

او اعلام کرد که چهار نفر از این ۱۰ نفر موکلان او هستند و در حال تدوین لایحه اعاده دادرسی برای آنان است.

به گفته این وکیل، در پرونده این افراد نقایصی وجود دارد که در صورت بررسی می تواند باعث نقض حکم آنان شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.