خطر افزایش عفونت‌های تنفسی و آلودگی انبارهای گوگرد پالایشگاه‌های عسلویه

یکشنبه, 7ام دی, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری ایسنا در گزارشی اشاره کرده دپوی گوگرد پالایشگاه‌های عسلویه در حاشیه مسیر بزرگراهی و انتشار آن در اثر باد خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی و آلودگی زیست محیطی را برای ساکنان منطقه افزایش داده است.

ایسنا روز یکشنبه هفتم دی‌ماه به وجود انبارهای «روباز و غیر استاندارد» گوگرد در مسیر بزرگراهی عسلویه اشاره کرد و نوشت این ماده قابل اشتعال که در هنگام حمل و نقل به دلیل «بی‌دقتی» پخش می‌شود مشکلات محیط زیستی در پی داشته است.

حجم وسیعی از گوگرد جامد در این منطقه حاشیه جاده را به رنگ زرد در آورده است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از افرادی که ساعت‌های طولانی در معرض گوگرد قرار می‌گیرند به برونشیت،‌ سرفه و ناراحتی‌های تنفسی مبتلا می‌شوند و برای مبتلایان آسم نیز اختلالات تنفسی در پی دارد.

ایسنا به نقل از فرهاد قلی‌نژاد،‌ مدیرکل محیط زیست استان بوشهر، در همین زمینه نوشته: «بسیاری از استانداردهای زیست محیطی در پالایشگاه‌ها به دلیل آنکه در مرحله استقرار ارزیابی و مطالعات زیست محیطی نداشتند، رعایت نشده است.»

این مقام محلی به مشکلات پالایشگاه‌های عسلویه برای بازیافت گوگرد و تصفیه پساب اشاره کرد و افزود اداره کل محیط زیست علیه هشت پالایشگاه به دلیل وجود انبارهای روباز گوگرد شکایت کرده است.

این آلاینده سمی که بر اساس گفته‌های مدیرکل محیط زیست بیشترین عامل آلودگی هوا در عسلویه است، برای کودکان،‌ کارگران و سایر ساکنان منطقه مشکلاتی ایجاد کرده است.

انباشت این مواد در سال‌های اخیر همچنین موجب ایجاد بوی بد در منطقه شده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.