حسن نصرالله: سلیمانی فناوری ساخت موشک را به غزه رساند

دوشنبه, 8ام دی, 1399
اندازه قلم متن

«جمهوری اسلامی از دادن هرگونه سلاح، تجربه و امکانات لجستیک به گروه‌های مقاومت دریغ نکرد»

حسن نصرالله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که سلیمانی تأکید داشت پیش از جنگ ۲۰۱۱ سوریه موشک کورنت را به غزه برسانیم – AL-MANAR TV / AFP

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره نقش قاسم سلیمانی در انتقال موشک به لبنان و غزه گفت قاسم سلیمانی و نیروی قدس و جمهوری اسلامی از دادن هرگونه سلاح، تجربه و امکانات لجستیک به گروه‌های مقاومت دریغ نکرده‌اند. او کمک کرد تا موشک کورنت را به غزه هم برسانیم و به حماس و جهاد بدهیم.

حسن نصرالله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: «پیش از جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، سلیمانی تأکید داشت که موشک کورنت را به غزه برسانیم. من گفتم اینها را ما از سوریه گرفته‌ایم و شاید این برای رئیس بشار اسد مشکل ایجاد کند. اسد گفت مشکلی ندارد. گفتیم این موشک برای حماس و جهاد منتقل می‌شود. گفت مشکلی نیست.»

در بخش دیگر، نصرالله به بمباران انبارهای سلاح و مهمات در سودان توسط اسرائیل سخن پرداخت و گفت که قرار بوده تا از این انبارها برای انتقال سلاح و مهمات به غزه استفاده شود که اسرائیل پیش‌دستی کرده است. اگرچه مقامات سودانی در این مورد سکوت کردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین از اینکه کشورهای عربی با اسرائیل رابطه دیپلماتیک برقرار کرده‌اند نیز انتقاد کرد. او در این باره گفت اینکه رژیم‌های عربی برای توجیه توافق عادی‌سازی خود با اسرائیل، ایران را مطرح می‌کنند فقط یک بهانه است. فلسطین باری بر آنهاست.

اشاره او به عادی‌سازی روابط کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش است که طی ماه‌های گذشته با اسرائیل روابط دیپلماتیک و تجاری برقرار کردند.

نصرالله در ادامه مدعی شد که کشتن قاسم سلیمانی توسط ایالات متحده، با تحریک سایر کشورها صورت‌گرفته است.

قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس و ابومهدی المهندس، رهبر سابق شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله نزدیک به یک سال پیش توسط پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد کشته شدند.

اما به نظر می‌رسد بیش از هر چیز، نصرالله از اقدامات احتمالی دونالد ترامپ در مدت‌زمان باقی‌مانده ریاست‌جمهوری نگران باشد. او رئیس‌جمهور ایالات متحده را یک دیوانه خشمگین خواند و افزود که هیچ بعید نیست طی مدت باقی‌مانده، و پیش از تحویل قدرت، دست به اقدامی بزند.

چندی پیش، نیویورک‌تایمز نوشت که دونالد ترامپ امکان حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده و مقامات پنتاگون احتمال اینکه ترامپ در آخرین روزهای باقی‌مانده از ریاست‌جمهوری خود عملیات نظامی علیه ایران یا سایر کشورها انجام دهد را منتفی نمی‌دانند.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.