جانشین سابق سپاه پاسداران: قاسم سلیمانی خودش منبع مالی تولید می‌کرد

سه شنبه, 9ام دی, 1399
اندازه قلم متن

محمد باقر ذوالقدر، جانشین سابق فرمانده کل سپاه پاسداران، قاسم سلیمانی را از «کشفیات» رهبر جمهوری اسلامی خواند که هنگام فرماندهی سپاه قدس «منبع مالی» تولید می‌کرد.

ذوالقدر در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم،‌ نزدیک به سپاه پاسداران، در ارتباط با فعالیت‌های مالی سلیمانی گفت: «در تامین مالی فعالیت‌ها همواره دچار مشکل بود و هنوز هم مشکلات وجود دارد، اما او هیچ‌چیز را بن بست قلمداد نمی‌کرد، اگر دولت مثلا در تامین مالی پروژه‌ای مشکل داشت،‌ خودش منبع مالی ایجاد و تولید می‌کرد.»

این مقام ارشد نظامی جمهوری اسلامی اشاره‌ای به جزییات و نوع درآمدزایی فرمانده سابق سپاه قدس نکرد و درباره آن تنها گفت: «جزییاتش را لازم نیست من عرض کنم.»

ذوالقدر در همین ارتباط به گلایه‌های سلیمانی از «کسانی که در کشور باید تامین مالی می‌کردند» اشاره کرد و افزود در حوزه درآمدزایی، سلیمانی «اگر این راه را بسته می‌دید، از راه‌های دیگر وارد می‌شد.»

ذوالقدر از چهره‌های ارشد سپاه پاسداران است که معاونت و جانشینی این نیروی نظامی را بر عهده داشته، او همچنین از منصوبان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در معاونت ستاد کل نیروهای مسلح بوده است.

ذوالقدر قاسم سلیمانی را از «کشفیات» رهبر جمهوری اسلامی عنوان کرده است.

تایید فعالیت‌های مالی سلیمانی از سوی این چهره ارشد حکومت ایران هم‌زمان با آن صورت می‌گیرد که طی روزهای اخیر مساله ارسال پول و درآمدهای نفتی ایران به «حماس» در فلسطین و «حزب‌الله» در لبنان بازتاب گسترده‌ای در ایران داشته است.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه المیادین گفت قاسم سلیمانی در «پشت پرده و دور از انظار» علاوه بر تامین موشک و تجهیزات نظامی، کمک‌های مالی بزرگی از درآمد نفتی ایران به این گروه انجام می‌داد.

نصرا‌لله اشاره کرد سلیمانی در یک مورد، بعد از تخریب ۲۰۰ هزار خانه در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله با اسرائیل در سال ۲۰۰۶ میلادی، تا یک سال هزینه و اجاره‌های خانه‌ها را پرداخت می‌کرد.

در همان روز یکشنبه نیز محمود الزهار، از اعضای ارشد گروه فلسطینی حماس، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی العالم گفت در سال ۲۰۰۶ میلادی، وقتی به عنوان وزیر خارجه فلسطین به تهران سفر کرد، قاسم سلیمانی کیف‌هایی حاوی میلیون‌ها دلار پول به او و همراهانش داد.

الزهار اشاره کرد در دیدارش با سلیمانی پس از طرح مشکل مالی فلسطین در پرداخت حقوق کارمندان و کمک به مردم، فرمانده سپاه قدس ۲۲ میلیون دلار در چند کیف به آن‌ها داد. او افزود: «توافق ما با سلیمانی بیش از این مقدار بود،‌ اما چون ۹ نفر بیشتر نبودیم، نمی‌توانستیم بیش از این مبلغ را حمل کنیم.»

با طرح عمومی خرج درآمدهای نفتی ایران در کشورهای منطقه، کاربران رسانه‌های اجتماعی طی روزهای گذشته با داغ کردن هشتگ «چمدان دلار» به آن واکنش نشان داده‌اند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.